המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; "נטייה למימוש רווחים"

הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה העולמית ■ הגרעון התקציבי הפדרלי הצטמק בחודש מאי מעבר לצפי ■ AIG הודיעה על פרישתו של המנכ"ל רוברט בן-משה ■ מניות הדשנים במוקד - אורלקלי תפעל לייצוב המחירים

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, לאחר שבבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות גם כן, על רקע הודעת הבנק העולמי לפיה הוא חותך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס ציין היום כי "השווקים צפויים להיכנס לרצועת מסחר סגורה - ניתן לסמן תיקרה. השווקים נכנסים למצב המתנה כאשר ניתן לסמן את רמת 1,960 הנקודות במדד ה-S&P500 כחסם ראשון ואת רמת 2,010 הנקודות כמחסום משמעותי בעבור התקדמות השווקים. נראה כי הסוחרים טרם סיימו את התאמת חשיפותיהם כאשר קיימת נטייה למימוש רווחים וחשש הולך וגובה מהתפתחות בועה בשילוב מציאות גיאופוליטית מסתבכת".

הבנק העולמי הודיע כי הוא חותך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-2.8% ב-2014, נמוך מהתחזית הקודמת שהוא פרסם בינואר ועמדה על קצב צמיחה 3.2%. הבנק הוריד גם את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 2.1% ב-2014, לעומת תחזית קודמת של 2.8%. הבנק עדכן מטה גם את תחזיות הצמיחה של ברזיל, רוסיה וסין. עם זאת, ב-2015 מעריכים כלכלני הבנק כי הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב מהיר יותר ותצמח בשיעור של 3.4%.

זירת המאקרו הייתה דלילה היום, כאשר ב-21:00 התפרסם הגרעון התקציבי הפדרלי לחודש מאי, שהצטמק ב-6% לעומת אפריל. הגרעון במאי עמד על 130 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-132.8 מיליארד דולר.

ענקית הביטוח AIG הודיעה כי מנכ"ל החברה רוברט (בוב) בן-משה יפרוש מתפקידו בתחילת ספטמבר אך ימשיך לשמש כיועץ מיוחד של החברה. פיטר הנקוק יחליף את בן משה בתפקידו. הנקוק הצטרף ל-AIG ( 55.01 -0.11% )בתחילת 2010 בתפקיד סגן נשיא החברה וכיהן בעבר כסגן יו"ר חברת KeyCorp.

חברת גוגל הודיעה כי היא רוכשת בחצי מיליארד דולר את חברת הלוויינים האמריקאית Skybox Imaging בעסקת מזומנים. לדברי החברה, הלוויינים של Skybox ישפרו את איכות התמונות של שירותי המיפוי מבית גוגל, בהם Google Maps ו-Google Earth. עוד הוסיפה החברה כי ייתכן ובהמשך הדרך ישמשו שירותיה של Skybox לאספקת שירותי אינטרנט וסיוע בזמן אסונות.

אפל ריכזה תשומת לב לאחר שרשויות המס באירלנד הודיעו כי הן פותחות בחקירה נגד ענקית הטכנולוגיה.

מניות הדשנים וביניהן פוטאש ומוזאיק עמדו במוקד, לאחר שמנכ"ל ענקית האשלג הרוסית אורלקלי, התראיין ל"בלובמרג" והצהיר כי יפעל לייצוב מחירי האשלג וישקול כיצד לנהל את תפוקת החברה במחצית השנייה של השנה.

מניית בריינסטורם הישראלית-אמריקנית רשמה אתמול עלייה של 3.5% במחזור ער של כמעט פי 2 מהממוצע. זאת לאחר הודעת החברה על התרחבותה לתחומי פעילות חדשים ועל התחלת פיתוח טיפול מבוסס תאי גזע לאוטיזם.

מנהל הכספים הראשי של טבע , איל דשא, אמר בכנס הבריאות של גולדמן זאקס בארה"ב כי "שינוי המבנה הארגוני נועד לפשט תהליכים ואת קבלת ההחלטות". דשא נשאל האם המבנה החדש הוא שלב בדרך לפיצול של טבע. "ידענו שישאלו אותנו אם זו הכנה לפיצול. התשובה היא ממש לא", השיב דשא.