ניצח גם באינטרנט: מרבית השיח ברשת היה על רובי ריבלין

כך עולה מנתוני חברת ניטור המידע באינטרנט vigo לחודש האחרון ■ במקום השני - מאיר שטרית עם 18% מהיקף השיחות ברשת

רובי ריבלין / צילום: דוברות הכנסת
רובי ריבלין / צילום: דוברות הכנסת

מערכת הבחירות לנשיאות הייתה אחת המרתקות בתולדות ישראל, והרעש התקשורתי סביבה ופרסונלית סביב המועמדים השונים זלג מן הרשת לטלוויזיה והעיתונים ובחזרה.

בסיכום הכולל של החודש האחרון נראה שהאזרח מספר אחת, ראובן (רובי) ריבלין, לא ניצח רק במשכן הכנסת אלא גם ברחבי האינטרנט. מתוך 50 אלף השיחות שנערכו בחודש האחרון ברשתות החברתיות, בבלוגים, בפורומים ובטוקבקים באתרים המובילים, 32% עסקו בריבלין.

לפי נתוני חברת ניטור המידע באינטרנט vigo מבית קבוצת יפעת, ריבלין הוביל בשיח ברשת לאורך כל מערכת הבחירות לנשיאות.

בין הנושאים שהגולשים דיברו עליהם בהקשרו של ריבלין היו על כך שהאשכנזיות שלו משחקת כיתרון לטובתו, ועל כך שהוא הרע במיעוטו.

לדברי מנכ"ל חברת vigo, מור לביא, "עיקר השיח סביב מוסד הנשיאות לא עסק באופן מלא במתח סביב הדמויות אלא בדיונים סביב הצורך בקיומו של המוסד".

אל המקום השני, בדומה למציאות, הגיע מאיר שטרית עם 18% מהיקף השיחות ברשת בחודש האחרון.

במקביל לשיח ברשת, נראה ששני אתרי החדשות המובילים התכוננו בהתאם ליום החגיגי שהפך לאירוע מדיה בעקבות סדרת האירועים האחרונים. כך, בשנים האתרים דאגו להציב עמדת שידור בכנסת ולהעביר שידור חי במשך שעות רבות. ב-ynet, שאירח באולפן כתבי ופרשנים של האתר ושל "ידיעות אחרונות", מדווחים על אחד מימי השיא של האתר בכניסות והחזק ביותר בעידן המובייל.

בטלוויזיה, מנגד, לא נרשמו שיעורי צפייה גבוהים במיוחד, בין היתר לאור העובדה כי עיקר השידורים נערכו במהלך יום העבודה. משדר הבחירות המיוחד של חדשות 2 במהלך היום רשם 4.6% רייטינג, ואילו זה של חדשות 10 קיבל כמחצית - 2.2%. משדר הבחירות של ערוץ 1 הסתפק בפחות מאחוז - 0.9% בלבד.

בסך-הכול, רק 7.7% ממשקי-הבית היהודיים צפו במשדרים. הסיכומים בערב, במהדורות המרכזיות, הביאו רייטינג של 20% לערוץ 2, רייטינג של 8.2% לערוץ 10, ובערוץ 1 הסתפקו ב-5%.

התפלגות השיח ברשת
 התפלגות השיח ברשת