ורינט תגייס יותר מחצי מיליארד דולר במניות ואג"ח

תבצע הנפקה של 9.2% מהון המניות בכ-250 מיליון דולר, וכן תנפיק אג"ח להמרה בהיקף של כ-300 מיליון דולר ■ הגיוס נועד לשפר את מבנה המאזן של ורינט לאחר שרכשה מתחילת השנה חברות ב-600 מיליון דולר

דן בודנר / צלם: איל יצהר
דן בודנר / צלם: איל יצהר

מתחילת 2014 ביצעה ורינט שתי רכישות בהיקף מצטבר של כ-600 מיליון דולר - רכישת הענק של חברתKana Software בתמורה ל-514 מיליון דולר, ורכישת חברת UTX הישראלית, בתמורה לכ-83 מיליון דולר, אשר החברה דיווחה השבוע על השלמתה.

הרכישות הללו הובילו להגדלת ההכנסות והרווח של החברה, ועם פרסום דוחות הרבעון הראשון לפני מספר שבועות, העלתה החברה את תחזית ההכנסות והרווח, מה שהוביל לקפיצה במנייתה, והחברה נסחרה אתמול בשווי שיא של כ-2.8 מיליארד דולר.

כעת נראה כי בורינט , העוסקת בפיתוח מערכות אנליטיות לניהול וניתוח מידע ומנוהלת על-ידי דן בודנר, רוצים לנצל את העלייה בשווי החברה לגיוס הון וחוב, על מנת להקטין את מינוף החברה, ולפרוס את האשראי הבנקאי שבו השתמשה לביצוע הרכישות. נכון לסוף חודש אפריל, היקף החוב של ורינט נאמד בכמיליארד דולר.

ורינט דיווחה כי בכוונתה לבצע הנפקה של 5 מיליון מניות (כ-9.2% מהון המניות), ובמחיר הנוכחי שבו נסחרות המניות מדובר בגיוס של כ-250 מיליון דולר. בנקי ההשקעות גולדמן זאקס ודויטשה בנק נבחרו כחתמים המובילים של הנפקת המניות, כשלצדם ישמשו כחתמים קרדיט סוויס, ג'יי.פי מורגן, RBC, ברקליס, וג'פריס. אם החתמים יממשו את האופציה שתינתן להם ("גרין שו") במסגרת ההנפקה למכירת נוספת של 15% מהיקף המניות שיימכרו בהנפקה (750 אלף מניות), הרי שהסכום שתגייס ורינט יוכל לגדול בכ-37.5 מיליון דולר נוספים.

כאמור, נוסף על חיזוק ההון העצמי, מתכוונת ורינט גם לשנות את מבנה החוב הנוכחי שלה, ולהנפיק איגרות חוב להמרה, אשר מועד הפדיון שלהן יהיה 2021. היקף החוב שיגויס יהיה בהיקף של 300 מיליון דולר, והחתמים המובילים בהנפקת האג"ח יהיו FBR ואופנהיימר. אם החתמים ינצלו את אופציית ה"גרין שו", הרי שהיקף גיוס האג"ח להמרה יגדל לכ-345 מיליון דולר. המחיר שבו ניתן יהיה להמיר את החוב למניות, כמו גם הריבית שהוא יישא, טרם נקבעו.

התגובה בשוק לדילול הצפוי הייתה מינורית יחסית לאירוע מסוג זה, ומניית ורינט ירדה אתמול במסחר בוול סטריט ב-4.8% בלבד, במחזור מסחר גבוה מהרגיל, מה שמלמד עד כמה מאמינים המשקיעים האמריקאים בחברה.

קומברס דועכת, ורינט פורחת

ורינט החלה את דרכה כחטיבה בשם אינפוסיס בתוך קומברס טכנולוג'י, שאותה ייסד קובי אלכסנדר. במאי 2002 הונפקה ורינט לראשונה בוול סטריט לפי שווי של 374 מיליון דולר, כחברה בת של ענקית הטכנולוגיה הישראלית דאז, שלמרות התפוצצות בועת הטכנולוגיה עדיין נסחרה בשווי של כ-2 מיליארד דולר. פרשת הבק-דייטינג (תיארוך לאחור של אופציות) בקומברס וזיוף הדוחות החשבונאיים, הכניסה את קומברס לסחרור, שממנו לא יצאה עד היום.

השבוע פרסמה קומברס את דוחות הרבעון הראשון הפיסקאלי, שאותם סיימה עם התכווצות של 23% ביחס לרבעון המקביל אשתקד לרמה של 119 מיליון דולר, וההפסד הרבעוני העמיק ל-16.1 מיליון דולר. הדוחות החלשים הביאו לנפילה של כ-8% במנייתה של קומברס , כך שכעת היא נסחרת לפי שווי שפל של 515 מיליון דולר.

בשעה שקומברס דעכה בשנים האחרונות, הרי שעסקיה של ורינט נמצאים בפריחה בתקופה הזו. את הרבעון הפיסקאלי הראשון של השנה סיימה ורינט עם הכנסות בגובה של 257 מיליון דולר, עלייה של 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הנובעת בין היתר מהרכישות שביצעה החברה, ובשורה התחתונה דיווחה ורינט על רווח נקי של 28 מיליון דולר.

בפברואר אשתקד השלימה ורינט מהלך פיננסי שבו נפרדה מקומברס, והפכה להיות חברה עצמאית ללא גרעין שליטה. מאותו אירוע, הכפילה ורינט את שוויה, ואמש, לאחר הירידה שנבעה מההנפקה הצפויה, היא נסחרת לפי שווי של 2.67 מיליארד דולר.