סלקום תמתג את הרשת החדשה שלה כרשת דור 4.5

במסגרת סיור שעורכת החברה במטה נוקיה בהלסינקי, הציגה החברה את תפיסתה לגבי הרשת החדשה ואמרה שבנובמבר היא כבר תהיה מסוגלת להשיק את הרשת עם מאות אתרים במרכזי הערים הגדולות

חברת סלקום תמתג את הרשת החדשה שלה כרשת דור 4.5. החברה החליטה לייצר יתרון בכך שהרשת החדשה שלה נבנית מלכתחילה כרשת שמתאימה לדור 4.5 שתהיה מסוגלת לספק קצבים של 300 מגה ביט לשנייה. המיתוג החדש של הרשת, שהוא נכון לעכשיו בלבד ולא בטוח שיהיה גם המיתוג הסופי, בולט במיוחד על רקע העובדה שרשת הדור הרביעי של פרטנר ממותגת כ-4G, ונראה שסלקום רצתה לייצר בידול ולכן הלכה על רשת 4.5.

במסגרת סיור שעורכת החברה במטה נוקיה בהלסינקי, הציגה החברה את תפיסתה לגבי הרשת החדשה ואמרה שבנובמבר היא כבר תהיה מסוגלת להשיק את הרשת עם מאות אתרים במרכזי הערים הגדולות. סלקום תמתין למכרז התדרים של משרד התקשורת כדי לראות אילו תדרים תוכל לקבל ובהתאם תפעיל את הרשת. במידה והמכרז יידחה ולא יתקיים כפי שמתכנן המשרד בחודשים הקרובים, החברה תנסה להפעיל את הרשת על גבי תדרים שיש ברשותה, במידה ותקבל אישור לכך.

הרשת החדשה של סלקום מתוכננת כך שתעניק ללקוחות חוויית שימוש שונה ולאו דווקא לשחק במגרש הקצבים הגבוהים. המטרה היא לבנות רשת שתדע להתמודד עם דרישות הלקוחות בצורה אמינה, ולספק חוויית שימוש אחרת, וכאמור מבלי לשים את הדגש על מהירות בלבד.

רשת דור 4.5 מכונה בעגה המקצועית רשת LTE Advance וכרגע המקום היחידי בעולם שהיא הושקה הוא בקוריאה. המאפיין את הטכנולוגיה הוא שניתן באמצעותה לאחד רצועות תדרים מתחומים שונים ועל ידי כך להשיג מהירויות שכיום נראות דמיוניות. נוקיה הציגה את יכולותיה והראתה מדוע היא מובילה עולמית ברשתות דור רביעי, וכיצד בקוריאה הדרומית היא מספקת את הטכנולוגיה החדשה שכאמור מסוגלת לספק קצבים של 300 -150מגה ביט למשתמש.

הכותב הוא אורח סלקום ונוקיה בהלסינקי, פינלנד.