אבי לוי מממש אופציות מליסרון ברווח של 9 מ' ש' "על הנייר"

מנכ"ל ענקית הקניונים כבר מחזיק מניות החברה בשווי של 160 מיליון שקל ■ השבוע כבר השקיע כ-5 מיליון שקל ברכישת מניות

מנכ"ל חברת מליסרון , אבי לוי, הודיע לחברה על כוונתו לממש כשני שלישים מחבילת האופציות שקיבל ממנה. מליסרון עדכנה אמש כי לוי מעוניין לממש כ-231 אלף כתבי אופציה למניות החברה (כ-0.5% מההון), בתמורה לכ-12 מיליון שקל.

מדובר בחלק מחבילה של 347 אלף כתבי אופציה שהעניקה לו החברה לפני כמה שנים במחיר מימוש של 60 שקל - נמוך ב-35% משווי המניה הבוקר. את הרכישה צפוי לוי לממן מהונו העצמי, או באמצעות אשראי חיצוני.

מניית ענקית הקניונים מליסרון נסחרת במחיר של 92 שקל - המשקף לחבילת המניות שיחזיק לוי כתוצאה מהמימוש שווי של יותר מ-21 מיליון שקל, רווח של 9 מיליון שקל "על הנייר". לוי כבר מחזיק היום 4% מהונה של מליסרון, בשווי קרוב ל-160 מיליון שקל. כך, בתחילת השבוע השקיע לוי כ-5 מיליון שקל ברכישת מניות החברה, ומתחילת השנה השקיע כ-2 מיליון שקל נוספים בכמה עסקאות.

לוי נחשב לאחד מהמקורבים לבעלת השליטה בחברת הנדל"ן המניב, ליאורה עופר, ומלווה את פעילותה כבר שנים רבות. ב-2011 מונה למנכ"ל מליסרון, בעקבות רכישת השליטה בחברת בריטיש ישראל ומיזוגה לתוך מליסרון. קודם לכן ניהל את החברה הפרטית עופר השקעות, באמצעותה מחזיקה כיום ליאורה עופר במליסרון.

חוותה שחיקה ברבעון הראשון

ב-2012, עם השלמת המיזוג בין מליסרון לבריטיש ישראל, אושרו תנאי העסקתו של לוי, ובמסגרת זו הוענקה לו חבילת האופציות המדוברת. גם ללא האופציות, מליסרון מתגמלת את לוי בנדיבות, ועלות העסקתו אשתקד עמדה על 6.4 מיליון שקל - 2.8 מיליון שקל שכר, 2 מיליון שקל מענק והיתרה בתגמול מנייתי. עלות העסקתו בשלוש השנים האחרונות (2013-2011) הצטברה ליותר מ-17 מיליון שקל.

שווי השוק של מליסרון מתקרב ל-4 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-20% בשנה החולפת. החברה השלימה לאחרונה גיוס של כ-800 מיליון שקל בשלב המוסדי, במסגרת הרחבת שלוש סדרות אג"ח המדורגות "A פלוס". גיוס החוב מיועד למחזור חובות ולפעילות העסקית השוטפת.

מליסרון היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, המחזיקה בנכסים מניבים בשטח כולל של 682 אלף מ"ר, בתפוסה ממוצעת של 96%. בין נכסיה המרכזיים נמנים קניון רמת אביב והקריון בקריית ביאליק. ברבעון הראשון של השנה סבלה מליסרון מירידת ערך נכסיה, בעיקר בהשפעת המדד השלילי, ורווחיה לתקופה זו נחלשו ב-29% ל-66 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון ירדו ב-7% והסתכמו ב-313 מיליון שקל, בעיקר בעקבות מכירת הקניונים רננים וסביונים.