ממשל אובמה אינו מטיל האחריות לחטיפה על הרש"פ

דוברת הסטייט דיפרטמנט: מודאגים מגורל שלושת החטופים ■ בתשובה לשאלה האם ישראל קיימה מגעים עם שגריר ארה"ב, דן שפירו, על אחד החטופים, אזרח ארה"ב, אמרה הדוברת: "אני משוכנעת שהשגריר דיבר עם הישראלים"

ממשל אובמה נמנע במודגש מלהטיל את האחריות לשלום שלושת תלמידי הישיבה על הרשות הפלסטינית. עמדה זו מנוגדת לעמדתו של רה"מ בנימין נתניהו. בתדרוך יומי לכתבים, אמרה סגנית דוברת הסטייט דיפרטמנט, מארי הארף, כי הממשל מודאג מגורלם של שלושת החטופים, אך היא סירבה לענות לשאלה האם, לדעת ארה"ב, החטיפה נמצאת בתחום אחריותה של הרשות הפלסטינית, בנימוק שאין לה הנחיות לגבי סוגיה זו.

הארף הדגישה, עם זאת, כי הממשל מודע לכך שישראל והפלסטינים עובדים יחדיו במאמץ לאתר את החטופים ולפתור את הבעיה. הדוברת ציינה כי שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נפגש עם שרת המשפטים, ציפי לבני, בלונדון, ואחר-כך שוחח עם נשיא הרשות, מחמוד עבאס. לבני ביקשה מקרי לסייע בשחרור החטופים.

גם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, מעורב במגעים עם ישראל. בתשובה על שאלה האם שפירו שוחח עם נציגים ישראליים על אחד החטופים, בעל אזרחות אמריקאית,השיבה הדוברת: "אני משוכנעת שהשגריר דיבר עם הישראלים".