נתניהו לאחר גל המעצרים: "הנערים נחטפו על-ידי חמאס"

(עדכונים שוטפים) - אחרי שאמש אמר כי שלושת הנערים נחטפו בוודאות על ידי ארגון טרור, מבהיר נתניהו מי אחראי לאירוע: "הם נחטפו על ידי חמאס, יהיו לכך השלכות חמורות" ■ כוחות צה"ל ממשיכים בחיפושים נרחבים בשטחים‎. הלילה נעצרו עשרות אנשי חמאס

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הבוקר (א') כי שלושת הנערים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח נחטפו על ידי אנשי ארגון הטרור חמאס. "הבוקר אני יכול לומר את מה שנמענתי לומר אתמול לפני גל המעצרים - מי שביצע את החטיפה הם אנשי חמאס ויהיו לכך השלכות חמורות. זה החמאס שאבו מאזן עשה איתו ממשלת אחדות".

"ברגע זה אנחנו מתמקדים בכל המאמצים שלנו להשבת החטופים הביתה", אמר נתניהו בישיבת הממשלה בקריה בתל אביב. "לפני הגיעי לכאן שוחחתי שוב עם המשפחות ואני מוסר להם כאן משולחן הממשלה את החיבור והעידוד שלנו ואני יודע שאני מדבר בשם כל חלקי העם". ‎

בהצהרה לתקשורת אמש אמר נתניהו כי הנערים נחטפו על ידי ארגון טרור - והפנה אצבע מאשימה לעבר אבו מאזן: "הרשות הפלסטינית אחראית על כל טרור היוצא משטחה". אחריו דיברו שר הביטחון יעלון שהבטיח: "לא ננוח ולא נשקוט עד שנגיע אליהם", והרמטכ"ל בני גנץ שאמר: "נעשה כל שנדרש כדי להביא את הפרשה לסיומה מהר ככל שניתן".

"אנחנו מצויים בעיצומה של פעולה נרחבת לאתר ולהחזיר את שלושת הנערים הנעדרים", אמר ראש הממשלה. "שלושה תלמידים צעירים שהיו בדרכם הביתה. אני שוחחתי עם ההורים שלהם לפני כניסת השבת. אמרתי להם שאנחנו עושים כל מה שישראל יכולה לעשות ועוד יותר מזה כדי להחזיר הביתה את ילדיהם שהם ילדינו. אני חייב להגיד שההורים הללו גילו איפוק ותעצומות נפש שהם מעוררי הערצה ובשעות קשות אלו לב האומה כולה עם הנערים ועם המשפחות שלהם".

דובר ארגון חמאס, פאוזי ברהום, התייחס אתמול (ש') לאירוע החטיפה לכאורה של שלושת בני הישיבה באזור חברון וכינה את העומדים מאחורי הפעולה 'גיבורים'. לטענתו, ישראל משקרת ולא קיים כל שיתוף פעולה ביטחוני בינה לבין הממשל הפלסטיני לאיתור הנערים ומבצעי המעשה.

מאמצי החיפושים נמשכים

בינתיים, במערכת הביטחון עושים כל מאמץ על מנת להשיב את שלושת הנעדרים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח. הבוקר נכנס ליומו השלישי בהשתתפות אלפי חיילים ושוטרים. במהלך הלילה והבוקר נעצרו יותר מ-80 בני אדם בשטחים, ובהם אנשי חמאס, באחד ממבצעי המעצרים הגדולים ביותר שביצע צה"ל בשנים האחרונות.

גורמים בצה"ל אומרים כי העובדה שמרבית העצורים הם אנשי חמאס אינה מעידה בהכרח כי חמאס עומד מאחורי החטיפה. עוד נמסר כי הנחת העבודה של הכוחות בשטח היא כי שלושת החטופים בחיים.