הטיפ היומי: מניית נדל"ן ישראלית שתיתן תשואה עודפת

לאומי שוקי הון: מרכז וצפון אירופה מהווים פוטנציאל לאפסייד בגזית גלוב

גזית גלוב / צילום: תמר מצפי
גזית גלוב / צילום: תמר מצפי

קבוצת הנדל"ן גזית גלוב נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 8.3 מיליארד שקל, ובמקביל היא נסחרת בבורסות ניו יורק וטורונטו. בעלת המניות הגדולה בחברה היא נורסטאר שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל.

הקבוצה, באמצעות חברות מוחזקות שלה, היא הבעלים, המנהלת והמפתחת של נדל"ן מניב בצפון אמריקה, אירופה, ישראל וברזיל, תוך התמקדות בענף המרכזים המסחריים מעוגני סופרמרקטים באזורים אורבניים צומחים. כמו כן, הקבוצה עוסקת בייזום וביצוע של פרויקטים, בעיקר בתחום המגורים בישראל ובמרכז ומזרח אירופה.

מודל ה-NAV (שווי נכסי נקי) הסחיר שלה מגלם אפסייד של כ-8%; ולפי גישת השוק, החברות-הבנות בצפון אמריקה אינן נסחרות בדיסקאונט משמעותי. הסיבה להמלצתנו טמונה באופטימיות ביחס לפעילות בצפון אמריקה, ובהערכה כי החלק האירופי של תיק הנכסים ישמש מנוע צמיחה בשנים הקרובות.

החברה חרתה על דיגלה משמעת עצמית ביחס לאיכות הנכסים שלה. תהליכי הבידול בין המרכזים הקמעונאיים והמעבר ההדרגתי של חלק מהמסחר לאינטרנט, רק מגבירים את תפיסתה, שבמרכזה "Location, Location, Location".

בהנחה שלא נראה האטה משמעותית ברוסיה, הן מרכז אירופה והן צפון היבשת מהווים פוטנציאל לאפסייד. זאת כיוון שהריביות הארוכות בגוש האירו צפויות להיוותר ברמות הנוכחיות הקרובות לשפל, וחברות נדל"ן מניב עשויות ליהנות מההרחבה הצפויה ויציאה מהמיתון. לדעתנו, שוק ה-REIT באירופה צפוי לעשות מהלך דומה לזה שראינו בארה"ב - קרי ביסוס זרם ההכנסות לטווח ארוך, ברמת ריבית נמוכה.

נהוג לומר שהערכת שווי היא יותר אמנות ממדע מדויק. אמרה זו, שנכונה אולי לכל עבודת אנליזה, נכונה ללא ספק במקרה זה - של פיזור נכסים על פני 3 יבשות ו-20 מדינות, ריבוי החזקות לא סחירות, ובעלי שליטה המעורבים בכל שדרות הניהול. בשורה התחתונה, אנו מתחילים לסקר את מניית גזית גלוב בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 51 שקל - פרמיה של כ-9% על מחירה הנוכחי. אנו נוהגים בשמרנות, מתוך ניסיון לכמת את מכלול ההשפעות הגלובליות והאזוריות.

* נכתב ע"י אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם