דיסקונט דוחה את האסיפה לאישור הבונוס ליוסי בכר

דחיית האסיפה נעשתה על רקע ההמלצה של חברת אנטרופי להתנגד לבונוס בגובה של 2.16 מיליון שקל

יוסי בכר / צלם: תמר מצפי
יוסי בכר / צלם: תמר מצפי

בנק דיסקונט הודיע הערב לבורסה כי הוא דוחה את אסיפת בעלי המניות של הבנק, שהייתה אמורה להתכנס ביום רביעי הקרוב ולאשר את הבונוס ליו"ר הבנק יוסי בכר בגין תוצאות שנת 2013. בדיסקונט נימקו את ההחלטה לדחות באומרם: "הדחייה נועדה, בין השאר, לאפשר המשך דו שיח עם בעלי מניות שהינם גופים מוסדיים". במקום זאת האסיפה תתכנס בעוד שבועיים ב-29 ביוני.

נזכיר כי חברת הייעוץ אנטרופי הודיעה בשבוע שעבר כי היא ממליצה לגופים המוסדיים להתנגד לבונוס לבכר, שאמור לעמוד על 2.16 מיליון שקל. בדיסקונט ככל הנראה חוששים שבעקבות המלצת אנטרופי, המוסדיים יסכלו את אישור הבונוס, ולכן מעדיפים להגיע עימם להסכמה על גובה הבונוס, כדי שלא להתבזות באסיפה.

נציין כי הבונוס נקבע על פי עמידה במספר יעדים, ביניהם תשואה על נכסי סיכון, יחס יעילות תפעולית ויעד בהכנסות תפעוליות. הבנק הגיע לחלק מהיעדים שנקבעו בתוכנית העבודה ל-2013, אבל לחלק לא. כך לדוגמה, יחס היעילות שלו היה 77.5%, חלש יותר מהיעד בתוכנית העבודה שדיבר על 77.1%.

בעקבות העובדה שהבנק עמד באופן חלקי ביעדי הבונוס, נקבעה נוסחת קיזוז להיקפו, שממנה הוריד בכר 400 אלף שקל. לטעמה של אנטרופי אין בכך די: "הקיזוז בשל אי עמידה בחלק מהיעדים אינו סביר. הנוסחה המוצעת אינה נותנת ביטוי נאות בתגמול שנקבע לעובדה שהבנק לא עמד בחלק מיעדיו לשנה זו", נימקו באנטרופי את ההמלצה להתנגד לבונוס.