אורבימד וזהר זיסאפל השקיעו 5 מ' ד' בחברה לאבחון סרטן

נוקלאיקס מפתחת בדיקה לאבחון מוקדם של סרטן בשלפוחית השתן

זהר זיסאפל / צלם: יונתן בלום
זהר זיסאפל / צלם: יונתן בלום

חברת נוקלאיקס, שמפתחת בדיקה לאבחון מוקדם של סרטן בשלפוחית השתן, גייסה יותר מ-5 מיליון דולר בסבב בהובלת קרן ההון סיכון אורבימד ישראל. אחד המשקיעים הפרטיים בחברה, זהר זיסאפל, השתתף גם הוא בסבב הנוכחי. החברה גייסה עד היום 3 מיליון דולר, בעיקר ממשקיעים פרטיים.

נוקלאיקס הוקמה על ידי אילון גנור, אשר ייסד וניהל בעבר את חברת ווקלטק. יזמי החברה, בוגרי מכון ויצמן ד"ר דני פרומקין, היום סמנכ"ל המחקר בנוקלאיקס וד"ר אדם וסרשטרום, היום סמנכ"ל הפיתוח בחברה, הכירו את גנור בנסיבות חברתיות, ופנו אליו כשהחליטו לייסד את נוקלאיקס, בתקווה לגייס אותו כמנכ"ל או כמשקיע. "לא התכוונתי לחזור לעסקים, אבל הפוטנציאל של המוצר הזה משך אותי", אומר גנור היום ל"גלובס".

גנור מסביר כי נוקלאיקס משתמשת בעיקרון של האפיגנטיקה כדי לזהות תאים סרטניים בשלבים שבהם טרם יש סימפטומים רפואיים המעידים על קיומו של גידול. אפיגנטיקה היא שינוי קטן ב-DNA של התא, לא מוטציה בגן עצמו אלא שינויים בחומרים שונים הדבוקים לגן, המאפשרים או לא מאפשרים לגן לבוא לידי ביטוי.

ארז חיימוביץ', שותף מנהל באורבימד וחבר דירקטוריון Nucleix, אמר: "העקרונות המדעיים אשר על בסיסם פותחה הטכנולוגיה של Nucleix, כמו גם התוצאות הראשוניות של אבחון סרטן בשלפוחית השתן, הנם מבטיחים. אנו שמחים להצטרף כמשקיעים".