בורסות אירופה סגרו יום תנודתי בעליות קלות

מאקרו: מדד ה-ZEW ירד לרמה של 29.8 נקודות ביוני ■ הממשלה היפנית הודיעה כי תבצע רפורמות ארוכות טווח במטרה לעודד את הצמיחה ■ היום מתכנס הפד בארה"ב לישיבה בת יומיים - צפוי להפחית רכישות האג"ח

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות קלות במדדים, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ולאחר פרסום נתוני מאקרו חשובים בגרמניה ובריטניה. המצב הגיאופוליטי בעיראק עדיין מכביד על השווקים.

מדד הסטוקס 600 נסגר בעלייה של 0.14% ומתקרב שוב לשיא של 6 שנים. זאת כאשר הפד מתכנס היום לפגישת הריבית בת היומיים, בסיומה הוא צפוי להודיע על קיצוץ של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח החודשיות.

בזירת המאקרו המקומית המשקיעים נושאים עיניהם לעבר מדד ה-ZEW בגרמניה, שהצביע על ירידה באמון המשקיעים בגרמניה, זה החודש השישי ברציפות. המדד ירד לרמה של 29.8 נקודות בחודש יוני, לעומת קריאה של 33.1 נקודות בחודש מאי, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לקריאה של 35 נקודות.

בבריטניה פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-1.5% (שנתי), לעומת עלייה של 1.8% באפריל ומתחת לצפי בשוק שעמד על 1.7%. הנתונים מראים כי האינפלציה בבריטניה בשפל שלא נראה מאז 2009.

יצרניות הרכב באירופה ריכזו עניין לאחר שפורסם כי תעשיית הרכב המשיכה להתאושש בחודש מאי. מניית דיימלר ו-BMW רשמו עליות. בצרפת, מניית רנו ופיז'ו טיפסו עד כ-1.5%.

שינזו אבה מכריז על רפורמות

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט ולאחר שהממשל היפני הודיע כי יבצע רפורמות במטרה לעודד את הצמיחה. מרבית הבורסות באסיה סיימו באדום, מלבד מדד הניקיי שסיים בעלייה קלה.

מדד הבנצ'מרק האזורי, מדד ה- MSCI Asia Pacific ננעל ביציבות סביב 143 נקודות.

מדד הניקיי נסחר במגמה חיובית לאחר שממשלת יפן בראשות שינזו אבה, הודיעה כי תבצע רפורמות כלכליות לטווח הארוך. התוכניות שנועדו לעודד את הצמיחה המדשדשת במדינה, כוללות בין היתר קיצוץ במס החבראות והתאגידים, החלשת הרגולציה בתחום החקלאות ומתן אשרות נוספות לעובדים זרים שיופנו לתחום הסיעוד ומשק הבית.

מניית סופטבנק ירדה בכ-2% בטוקיו בעקבות סנטימנט שלילי שנרשם בכל סקטור הטלקום. מניית Takeda Pharmaceutical, יצרנית התרופות הגדולה באסיה, נסחרה במגמה שלילית. קוניקה מינולטה זינקה בכ-9% לאחר שזכתה להמלצת קנייה מג'יי.פי מורגן.