מהלך אסטרטגי: סלקום הכריזה על כניסה לתחום הטלוויזיה

סלקום אינה מפרטת באיזה מודל תיכנס לשוק, אך מדובר בשילוב בין עידן פלוס ושידורים על רשת האינטרנט ■ הערכה: גם פרטנר תכריז בקרוב על כניסה לשוק

מהלך דרמטי: חברת סלקום הודיעה היום (ג') כי דירקטוריון החברה אישר לה להיכנס לתחום שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט. בכך, מממשת חברת הסלולר את האסטרטגיה שלה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת.

סלקום אינה מפרטת באיזה מודל היא תיכנס לשוק, אך ככל הנראה מדובר בשילוב של "עידן פלוס" (הטלוויזיה הדיגיטלית) יחד עם שידורים שהחברה תעביר על גבי רשת האינטרנט.

מדובר בצעד חשוב מאוד מבחינת החברה, שכן זהו תחום חדש שיש בו סיכונים לרוב ושהרווחיות בו נמוכה. שוק הטלוויזיה בישראל נשלט כיום על-ידי חברות הוט ו-yes, וההחלטה של סלקום צפויה להוביל גם את פרטנר לתחום, כך שסביר להניח שתיווצר תחרות שתשפיע על המחירים.

עם זאת, עלויות התוכן הגבוהות והקשיים של השחקנים בנגישות ללקוחות הם שיהוו את המכשול העיקרי להרחבת התחרות.

נציין כי סלקום הכריזה בעבר שלא תיכנס לתחום עד שלא ייווצרו התנאים לכך, ולמרות שטרם הסתיימה ההסדרה בתחום התקשורת הקווית ובתחום השימוש בתשתיות בזק והוט (השוק הסיטונאי), החברה החליטה בכל זאת על המהלך.