סקר: התאבון לסיכון חוזר; מה עלול להפיל את השווקים?

66% ממנהלי הקרנות צופים כי הכלכלה העולמית תתחזק במהלך השנה הבאה, בדומה למגמה שעלתה מהסקר בחודש שעבר, אך עתה נרשם חשש לגבי מהירותה של ההתחזקות הכלכלית

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

התאבון לסיכון חוזר בקרב ציבור המשקיעים בעולם, לאור התחזית הכלכלית החיובית למדי, כך עולה מסקר מנהלי הקרנות של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' לחודש יוני.

66% צופים כי הכלכלה העולמית תתחזק במהלך השנה הבאה, בדומה למגמה שעלתה מהסקר בחודש שעבר, אך עתה נרשם חשש לגבי מהירותה של ההתחזקות הכלכלית. 78% עתה צופים כי הצמיחה במהלך 12 החודשים הקרובים תהיה מתחת לממוצע, ולכן 63% קוראים לחברות להגדיל את ההשקעות שלהן.

ההעדפה להשקעה במניות נמצאת כרגע ברמה הגבוהה ביותר מתחילת השנה, כאשר 48% מדווחים על תשואת יתר בהקצאת נכסים, בעלייה של 11% לעומת החודש הקודם, על אף ש-15% עתה רואים בתחום זה כמוערך יתר על המידה - בתגובה החריפה ביותר מאז 2000.

גם התאבון להשקעה בנדל"ן גדל - תשואת היתר, בשיעור של 6%, הינה הגבוהה ביותר בשמונה השנים האחרונות. לעומת זאת, תשואת החסר אשר נרשמה באג"ח, בקרב 75% ממנהלי הקרנות, הינה הגבוהה ביותר מסוף 2013.

משבר החוב העלול להתרחש בסין הינו הסיכון הגדול ביותר שמנהלי הקרנות רואים לנגד עיניהם, והוזכר על ידי 36% ממנהלי הקרנות. סיכון מרכזי נוסף שעלה בסקר, בקרב 20% ממנהלי הקרנות, הוא ל-"asset-mania".

הדולר האמריקאי זוכה למגמה שורית חזקה ומחודשת - 79% ממנהלי הקרנות צופים ייסוף של הדולר במהלך השנה הבאה - באחת מהעליות הגדולות ביותר במדד זה ב-15 השנים האחרונות. במגמה הפוכה נמצאים האירו והין היפני - 28% ממנהלי הקרנות צופים היחלשות של האירו, ככל הנראה על רקע העמדה היונית של הבנק המרכזי האירופי וכן נתוני מאקרו חלשים באירופה, ו-48% צופים היחלשות של הין במהלך השנה הבאה.