ביג השלימה רכישת מרכז מסחרי במדינת מיזורי בכ-25 מיליון דולר

חברת הנדל"ן השלימה אתמול גיוס אג"ח בהיקף כ-110 מ' ש', שזכה לביקושי יתר ■ רוכשת 50% בחברה ספרדית לשם הרחבת פעילותה בספרד ופורטוגל

האחים יהודה ורוני נפתלי  / צילום: תמר מצפי
האחים יהודה ורוני נפתלי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב ביג ממשיכה להתרחב, והיום עדכנה על השלמת רכישתו של מרכז מסחרי בארה"ב בשווי של כ-25 מיליון דולר.

במסגרת העסקה רכשה ביג 90% מהמרכז (Creekwoods Commons), הממוקם בקנזס סיטי שבמדינת מיזורי, באמצעות חברה בת אמריקאית. בביג, המנוהלת על ידי איתן בר זאב, ציינו כי שווי הנכס לפיו נעשתה העסקה משקף תשואה של 7.3%.

בנוסף לרכישה זו, על הפרק עומדות שלוש רכישות נוספות שביג מקדמת בארה"ב, בהיקף השקעה כולל של כ-120 מיליון דולר.

פעילותה של ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, מתרכזת במרכזים מסחריים פתוחים, וטרם העסקה הנוכחית החזיקה ב-47 מרכזים פעילים - 19 בישראל, 26 בארה"ב, אחד בסרביה ואחד בהודו.

בחודשים האחרונים הגיעה ביג להסכמות עם ענקית הנדל"ן האמריקאית Kimco על חלוקה בעין של 15 מהנכסים המשותפים של השתיים בארה"ב.

ביג החליטה על כניסה לשוק הנדל"ן האמריקאי ב-2010, והחלה שם את פעילותה יחד עם קרן הריט קימקו, המחזיקה ומנהלת מאות מרכזי קניות.

במקביל להמשך ההתרחבות בארה"ב, ביג מזהה כיום הזדמנות בשוק הנדל"ן בספרד ובפורטוגל, ומקדמת שם השקעת ענק של עד 60 מיליון אירו (כ-300 מיליון שקל).

לשם כך, אישר בשבוע שעבר דירקטוריון החברה רכישה של 50% מחברת בת מקבוצת בוגאריס הספרדית, לפי שווי חברה של כ-120 מיליון אירו. השלמת עסקה זו כפופה לבדיקת נאותות, ובמקביל ביג בוחנת אפשרות לצרף לעסקה שותפים ישראלים כמשקיעי מיעוט.

החברה הספרדית הנרכשת מחזיקה ב-10 מרכזי קניות פתוחים בספרד ובפורטוגל, וכן בבניין משרדים ובכמה קרקעות לפיתוח.

גייסה אג"ח לטובת הפעילות השוטפת

ברקע לדברים, ביג השלימה אתמול גיוס אג"ח בהיקף של כ-110 מיליון שקל, שזכה לביקושי יתר גבוהים. האג"ח נושאת ריבית שקלית לא צמודה של 3.5%, במח"מ 6.4 שנים. עם השלמת הגיוס, שישמש את החברה לפעילות השוטפת, התחייבויות האג"ח שלה מגיעות לכ-1.4 מיליארד שקל.

רווחי ביג לרבעון הראשון השנה צנחו ב-64% לכ-15 מיליון שקל. החברה רשמה ירידות ערך בנכסיה בהיקף של כ-18 מיליון שקל, המיוחסות לירידת מדד המחירים לצרכן, לעומת שערוכים חיוביים שהציגה ברבעון המקביל אשתקד.

פתיחת נכסים חדשים בבית שמש ובטבריה סייעו להכנסותיה הרבעוניות לצמוח ב-16% ל-76 מיליון שקל, והרווח התפעולי הנקי (NOI) צמח ב-14% ל-54.5 מיליון שקל.

ביג נסחרת בת"א לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 11% במניה מתחילת השנה.