אמזון הכריזה על הסמארטפון הראשון שלה - ה"פייר פון"

ה-Fire מגיע עם מסך HD בגודל 4.7 אינץ', ציפוי מסוג גורילה נגד שריטות על המסך ■ המעבד בעל ארבע ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון והמצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל

ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג
ג'ף בזוס, אמזון / צלם בלומברג

אמזון השיקה אתמול בלילה (ד') (שעון ישראל) טלפון חכם חדש ששמו Fire Phone. מדובר באחד המהלכים המשמעותיים של החברה, צעד שהופך אותה לבעלת 'אקו סיסטם' שלם שמתחרה בגוגל, מיקרוסופט ואפל.

הלקוחות של אמזון יוכלו מעתה להשתמש בסמארטפון, בטאבלט (קינדל) ובסטרימר - Fire טי.וי. בנוסף מציעה אמזון שירותי מוזיקה, סרטים, אחסון בענן וחנות אינטרנט ענקית. הסמארטפון החדש ישתלב היטב באסטרטגיה של אמזון.

ה-Fire כולל מסך בגודל 4.7 אינץ', מעבד מוצלח בעל ארבע ליבות ומצלמה שמאפשרת לייצב את התמונה. בהדגמה שערכה החברה, ה-Fire צילם תמונות טובות יותר בחושך ביחס לאייפון.

באמזון מנסים להציע ללקוחות ערך מוסף בעזרת שירות הענן - שיאפשר אחסון של תמונות ללא הגבלה. יכולת נוספת של המכשיר היא שימוש באמצעות יד אחת בלבד. ניתן להטות את המכשיר הצידה על מנת לפתוח תפריטים או לצרף תמונה להודעה. מי שיטה את המכשיר למעלה או למטה יוכל לגלול את המסמך, בהתאם לתנועה שיבצע.

הטלפון החדש לא מציע חומרה יוצאת דופן ביחס למתחרים, אולם הוטמעה בתוכו טכנולוגיה בשם Dynamic Perspective, שיוצרת תחושה של תלת ממד, כך שהחפץ בתמונה נראה כאילו שהוא "יוצא" מהטלפון והמשתמש רואה אותו מזוויות שונות.

אמזון שילבה את הטכנולוגיה הזו בחלקים שונים של הטלפון, כולל במסך הנעילה ובאפליקציית המפות במכשיר. הטכנולוגיה משתמשת בארבע מצלמות קדמיות ליצירת אפקט התלת ממד והמשתמש לא צריך לשים משקפיים מיוחדים בשביל ליהנות מכך.

הטכנולוגיה משתמשת בפועל בשתי המצלמות שמציעות את התמונה הטובה ביותר באותו רגע, כאשר השתיים הנוספות הן לצורך גיבוי.

650 דולר למכשיר

אמזון שתמכור את המכשיר בארה"ב ב-650 דולר (למי שאינו רוכש אותו דרך חברה סלולרית), תנסה להרוויח בעיקר ממכירות נוספות בחנות שלה. לצורך זה היא שילבה בסמארטפון את השירות FireFly. מדובר ביכולת שמאפשרת לצלם חפצים ולקבל עליהם מידע במהירות (ישנו כפתור פיזי וייעודי לשירות).

למשל, צילום כריכה של ספר ישלח את המשתמש ישר לרכישה שלו. צילום מודעה יציג על המכשיר את מספר הטלפון של החנות לחיוג מהיר. הקלטת מספר שניות מתוך שיר תאפשר לקבל את שם האומן והשיר וכמובן לרכוש אותו בלחיצת כפתור.

ה-Fire כולל שירות תמיכה בשם Mayday, שכל משתמש ישראלי היה רוצה לראות אצל חברת הסלולר שלו. Mayday מציעה תמיכה 24 שעות בכל ימי השבוע בתוך כ-15 שניות מהחיוג. מדובר בתמיכה בשיחת וידיאו, הכוללת השתלטות של התומך על הסמארטפון, לצורך פתרון מהיר של בעיות או הצגה של יכולות המכשיר בצורה ברורה למשתמש.

אמזון משתמשת במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל בבסיס של הפייר ו"מלבישה" עליה את הממשק שלה. מהסיבה הזו, למשתמשים אין בעיה למצוא אפליקציות למכשיר של החברה, כולל הגישה לחנות האפליקציות של אמזון. היעדר אפליקציות היא הבעיה העיקרית של מיקרוסופט עם מכשירי הווינדוס פון שלה ובהקשר הזה אמזון מתחילה את הקרב שלה על ליבו של הצרכן מנקודה טובה.

אמזון הצליחה לתפור את ה-Fire סביב השירותים השונים שהיא מציעה, כאשר בראש ובראשונה, המטרה היא למשוך לקוחות לשירות הפריים. רוכשי הסמארטפון יקבלו מנוי פריים לשנה במתנה, כאשר העלות שלו עומדת לאחר מכן על 100 דולר לשנה. משתמשי פריים מקבלים שליחות בתוך יומיים ממוצרי החנות, גישה ללא עלות לשירות פריים Instant Video המציע צפייה במאגר של סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה. השירות מציע לא רק צפייה בהזרמה הדורשת חיבור לאינטרנט, אלא גם טעינה של הקובץ לסמארטפון לצפייה מאוחרת יותר, למשל בטיסה.

מאגר ספרים

שירות פריים מיוזיק להאזנה למוזיקה ממאגר של מיליון שירים וכמובן גישה חינמית למאגר גדול של ספרים משירות קינדל. השירותים הללו זמינים ללקוח גם בטאבלט ובסטרימר של החברה, כך שאמזון בסופו של דבר עוטפת אותו בכל המקומות בהם הוא רוצה לצרוך מדיה בידורית.

"תמיד נשאלתי אם אמזון הולכת לבנות טלפון או מתי הוא הולך לצאת? שאלתי את עצמי איך הטלפון הזה יהיה שונה? האם אנחנו יכולים לבנות טלפון טוב יותר ללקוחות שלנו?", אמר אתמול ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון במסיבת העיתונאים, כאשר הוא ניסה להסביר למה הלקוחות ירצו דווקא את הסמארטפון שלו.

"הדבר הכי חשוב שעשינו בשנים האחרונות הוא להשיג את האמון של הצרכנים. אני חושב שהשגנו אותו. בשביל להשיג אמון צריך לעשות דברים קשים בצורה טובה ולחזור על כך".

אמזון פונה בראש ובראשונה ללקוחות הנאמנים שלה, כנראה שלקהל הזה יהיה לה קל יותר להגיע, אבל לא בטוח שהיא מאיימת על אפל או גוגל שמציעות אקו סיסטם גדול גם כן, עם קהל נאמן לא פחות.