בעצרת מחאה בוושינגטון: קריאות לשחרור שלושת החטופים

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, קרא לאמריקאים לקשור סרטים צהובים סביב עצים ■ ציר בבית-הנבחרים: "אני אמריקאי, אני יהודי, והשלושה הם בניי"

גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית
גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח / צילום: תמונה פרטית

עצרת מחאה על חטיפת שלושת תלמידי הישיבה ליד חברון - איל יפרח, גיל עד שער ונפתלי פרנקל - בהשתתפות כ-200 אנשים, התקיימה אמש (ד') מול שגרירות ישראל בוושינגטון.

כמעט כל הנוכחים היו יהודים, ובכללם ישראלים רבים. בטקס נאם שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, שקרא לאמריקאים לקשור סרטים צהובים כאות הזדהות עם החטופים. השגריר, ועמו שני צירים בבית-הנבחרים, אליוט אנגל וטד דויטש, קשרו סרטים צהובים סביב עץ ליד בניין השגרירות.

דרמר אמר, כי הוא מודע לכך שכמה ממנהיגי הרשות הפלסטינית גינו את החטיפה, אך, לדבריו, מבחינת הפלסטינים האלה המחאה הטובה ביותר תהיה "ניתוק הברית" בין פתח לחמאס, שאנשיו חטפו את השלושה ומוסיפים להחזיק בהם.

בנאום נרגש אמר הציר דויטש: "אינני ישראלי. אני אמריקאי, אני יהודי, ושלושת החטופים האלה הם בניי". הציר אנגל הכריז, שככל שהדבר תלוי בו, הרשות הפלסטינית, שבראשה ממשלת פתח-חמאס, לא תקבל אפילו סנט אחד כסיוע מארה"ב.

בעצרת נאמו גם ארבעה רבנים, אך איש הדת הלא יהודי היחידי שנכח אירוע היה דווקא כומר פרזביטריאני, רוי האווארד. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", העצרת הכללית של הכנסיה הפרזביטריאנית - ארה"ב, שמתקיימת בדיטרויט, עומדת להצביע בסוף השבוע על כמה הצעות החלטה שקוראות לכנסיה ולזרועותיה הפיננסיות למשוך השקעות מחברות שמוצריהן משמשים כביכול את ממשלת ישראל בפעילויותיה בגדה המערבית, לרבות קאטרפילר, מוטורולה והיוליט פקארד. על פי הערכות, יש סבירות גבוהה, אם כי לא ודאות, שהצעות החלטה אלה יאושרו, למרות פעילות קדחתנית של תומכי ישראל בקרב הצירים בוועידה.

ברמז למתרחש בכנסיה שלו, אמר הכומר האווארד, כי למרות "המחלוקת" בכנס הפרזביטריאני, לא צריכה להיות מחלוקת על חטיפת השלושה. "זה נושא הומאני ואין שום ויכוח שצריך לשחרר אותם לאלתר", אמר הכומר.

מאז החטיפה, התגייסו ארגונים יהודיים ובתי כנסת בארה"ב, מכל זרמי היהדות, לפעילות למען שחרור השלושה - תפילות, עצרות ופעילויות לנוער.