מנכ"ל אקספון: הוט מתנהגת בבריונות, פוגעת בתחרות

לאחר שהוט ניתקה קו אינטרנט שמחבר בינה ובין אקספון, יוצא בן-אליעזר בהתקפה חריפה על הפרת החוק וההתעלמות של משרד התקשורת ממעשיה

איציק בן אליעזר, מנכל אקספון / צלם: איל יצהר
איציק בן אליעזר, מנכל אקספון / צלם: איל יצהר

ביקורת קשה וחריפה של מנכ"ל אקספון איציק בן-אליעזר על משרד התקשורת ועל הוט, לאחר שהאחרונה הורידה קו אינטרנט שמחבר בינה ובין אקספון לצורך עבודות תחזוקה למשך 5 שעות, וזאת ללא תיאום עימה. בן-אליעזר פנה במכתב למנכ"ל המשרד אבי ברגר, וטען שהמשרד מתעלם בשיטתיות מכך שהוט מתעמרת בלקוחות בין אם מדובר בספקים או בין אם מדובר בלקוחות, וזאת על אף היותה מונופול מוכרז.

במכתבו מציין בן-אליעזר כי קיבל פנייה מהוט על ביצוע עבודות תחזוקה, אך הוא הודיע לה שהוא מתנגד לכך שהעבודות יימשכו 5 שעות ודרש לקצר את הזמן. לדבריו, הוט התעלמה לחלוטין מהפנייה שלו ופשוט הורידה לו את הקו והחזירה אותו לאחר 5 שעות.

לדברי בן-אליעזר, משרד התקשורת מאפשר להוט לפגוע בתחרות בהתעלמות שלו מהתנהגותה: "אתם מאפשרים לחברה שהיא מונופול מוכרז בענף מרכזי בשוק התקשורת (השידורים) להחריב את שווקי המתחרים שלה, לפעול ללא הפרדה מבנית מעשית, לזלזל בהוראות, לא לשתף פעולה עם המשרד וכעת אפילו לנתק קו בין בעלי רישיון באופן חד צדדי".

הוא מוסיף וכותב: "אין זה מפתיע שכך הוט נוהגת שהרי לא רק שאינה נפגעת, האסטרטגיה שלה עובדת מצוין". כאן עובר בן-אליעזר ומציג שורה של דוגמאות לאירועים שבהם החברה מעורבת ואשר לדבריו מהווים פגיעה חמורה בתחרות וזלזול בחוק ובמשרד התקשורת.

כך למשל הוא תוקף את העובדה שהמשרד לא כופה על הוט מנגנון שיאפשר פיקוח על מחיריה בהוט נט, ספקית האינטרנט שבבעלותה, מה שגורם לכך שהחברה מוכרת במחיר זול במיוחד קישוריות לאינטרנט ובעצם מסבסדת בין מחיר התשתית הגבוה למחיר הספק הנמוך. על ידי כך היא פוגעת במתחרותיה הספקיות.

בנוסף, נטען שהחברה פועלת ללא הפרדה מבנית כפי שמחייב אותה החוק, על כך שהמשרד לא מחיל את מדיניות השוק הסיטונאי שהבטיח גם על הוט. הוא מסיים את דבריו ואומר שהוט היא חברה שמתנהגת כבריון וקורא למשרד התקשורת להפסיק עם ההתעלמות מהפרת החוק.