מנוביץ' וחרמון מגייסים 100 מ' ש' לפעילותם בגרמניה

שותפות מוגבלת בניהולם מחזיקה 4 נכסים מניבים בגרמניה, שנרכשו בכספי 150 משקיעים פרטיים

פרויקט של MHR-1 בגרמניה/ צילום: מתוך אתר החברה
פרויקט של MHR-1 בגרמניה/ צילום: מתוך אתר החברה

צמד יזמי הנדל"ן, יגיל מנוביץ' וצח חרמון, מנסים לנצל את הנזילות הגבוהה של הגופים המוסדיים בשוק המקומי, ואת צמיחת שוק ההלוואות הפרטיות, ומנסים לקדם בימים אלה גיוס חוב של כ-100 מיליון שקל (כ-20 מיליון אירו) מכמה גופים מוסדיים - כך נודע ל"גלובס".

גיוס החוב מתוכנן להתבצע במהלך החודשים אוגוסט-ספטמבר, ומיועד להרחבת פעילותה של החברה שהקימו, MHR-1, הפועלת כשותפות מוגבלת. השותפות הוקמה לפני פחות משלוש שנים (2012), ופעילותה מתרכזת בהשקעה בנכסים מניבים בגרמניה.

מנתונים שהעבירה, עולה כי הונה העצמי של MHR-1 עומד על כ-10 מיליון אירו, והיא מחזיקה כיום ארבעה נכסים מניבים בגרמניה בשווי כולל של כ-70 מיליון אירו, שנרכשו באמצעות גיוס מכ-150 משקיעים פרטיים. לפי דיווח השותפות, הנכסים אליהם היא מכוונת הם חדשים, עם חוזי שכירות ל-10 שנים או יותר מכך, במיקום אסטרטגי לקהל היעד של השוכרים, ואינם זקוקים לשיפוץ.

עוד מעדכנת MHR-1, כי אשתקד רכשה מרכז קניות ולייף סטייל בגרמניה, בהשקעה של כ-22 מיליון אירו. הנכס הניב לה הכנסה שנתית של 2.1 מיליון אירו - מתוכה 1.5 מיליון אירו דמי שכירות קבועים, והיתרה השתתפות ברווחי השוכרים, ותזרים שנתי של 1.1 מיליון אירו.

בניין משרדים במערב גרמניה

את כספי הגיוס המתוכנן מייעדת החברה לרכישת בניין משרדים במערב גרמניה, בשווי של כ-25 מיליון אירו, המניב שכר דירה שנתי של כ-2.5 מיליון אירו. בעבר שימש הנכס, ששטחו כ-12 אלף מ"ר, כבניין דואר, וכיום הוא מושכר במלואו למשרד ממשלתי בחוזה ל-10 שנים.

מנוביץ' וחרמון הם שותפים בחברת השמירה שוקי הון, חברה בת של השמירה, המספקת שירותי שמירה ואבטחה. ב-MHR-1 השניים הם השותף הכללי, המספקים לחברה שירותי ניהול, ובנוסף הם מחזיקים בנכסי נדל"ן בגרמניה, שם ביצעו כמה השקעות עם גופים מוסדיים ישראליים, וכן פועלים בתחום הנדל"ן בארה"ב ובישראל.

מנוביץ' אמר היום כי "סביבת הריבית הנמוכה והאפשרות לגייס כספים בזול יחסית, עם ההזדמנות לקנות נכסים בגרמניה במחירים לא יקרים, הופכות את המהלך לכדאי". לדבריו, "השוק הגרמני בעל פוטנציאל מבטיח בשנים הקרובות, בהינתן שנתוני הצמיחה בגרמניה גדלים בהתמדה".

ברקע לניסיון הגיוס, נזכיר את הצמיחה האדירה שנרשמה בשנים האחרונות בשוק ההלוואות הפרטיות, הניתנות מהגופים המוסדיים. על רקע מגמה זו, הקים משרד האוצר ועדה לבחינת אופן השקעות המוסדיים בהלוואות פרטיות, בראשות ד"ר אמנון גולדשמידט, שפרסמה לפני כחודשיים את הדוח הסופי, עם כמה המלצות להסדרת הנושא.

 MHR-1
  MHR-1