הדולר המשיך לאבד גובה ונסחר קרוב לשפל של 3 שנים

שערו היציג: 3.443 שקלים; האירו נחלש ל-4.686 שקלים ■ אלעד סלומון מיוטרייד: נגידת בנק ישראל נמצאת במלכוד, הדולר בעולם ממשיך להיחלש ומנגד נשק הריבית הוא מוגבל מאוד בשל הקירבה הנוכחית שלה ממילא לאפס

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר המשיך לאבד גובה מול השקל במסחר בין הבנקים היום (ו') ושערו היציג נקבע על 3.443 שקלים, ירידה של 0.05%. שערו של הדולר קרוב לשפל של 3 השנים האחרונות.האירו נחלש ב-0.17% ל-4.686 שקלים.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת, כאשר במוקד המסחר עמדה עדיין החלטת הפד משלשום להמשיך בצמצום רכישות האג"ח וכן מספר נתוני מאקרו. על רקע השיאים שמדד S&P 500 ממשיך לשבור, העלו כלכלני סיטי, RBC וקרדיט סוויס את תחזיתם למדד לסוף 2014. ג'ונתן גולוב מ-RBC העלה את תחזיתו למדד ל-2,075 נקודות, אנדרו גרת'וואיט מקרדיט סוויס ל-2,020 נקודות וטוביאס לבקוביץ' מסיטי ל-2,000 נקודות.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו אתמול תביעות האבטלה הראשוניות והמתמשכות לשבוע שהסתיים ב-14 ביוני. התביעות הראשוניות ירדו בכ-6,000 ל-312 אלף, קרוב לרמה שלפני המיתון, מעבר לתחזיות שעמדו על 316 אלף. התביעות המתמשכות עלו ב-54 אלף ל-2.56 מיליון. עוד התפרסם מדד האינדיקטורים המובילים לחודש מאי, שעלה ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.6%. מדד ה"פילי פד" המודד את הפעילות בפילדלפיה, עלה ל-17.8 נקודות לעומת 15.4 נקודות בחודש שעבר.

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות, מציין הבוקר כי היחלשות הדולר בעולם משפיעה באופן ישיר על השקל הישראלי. לאחר השפל האחרון שנקבע לפני 6 חודשים סביב 3.44 שקל לדולר נרשמה התאוששות מסוימת, אולם ניתן להבחין שרמת 3.50 שקל לדולר משמשת כחסם מהותי בה המוכרים מונעים את התחזקות הדולר ביחס לשקל. שבירת רמת 3.4442 שקלים לדולר צפויה לייצר גל ירידות נוסף ומשמעותי יותר מקודמו לכיוון היעד הראשון הנמצא סביב 3.35.

סלומון הוסיף כי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג נמצאת במלכוד, הדולר בעולם ממשיך להיחלש ומנגד נשק הריבית הוא מוגבל מאוד בשל הקירבה הנוכחית שלה ממילא לאפס. בנוסף, בנק ישראל לא מעוניין לשפוך דלק נוסף על מדורת שוק הנדל"ן בדמות הורדה נוספת של הריבית. לפלוג נותר רק לקוות שהיחלשות הדולר בעולם תיבלם ובינתיים ככל הנראה בנק ישראל ישמיך להגדיל את יתרות מט"ח על מנת לנסות ולבלום את התחזקות השקל במחיר של יצירת סיכונים פיננסים אחרים לבנק ישראל.