נעילה מעורבת בבורסה במחזור זעיר; בזק טיפסה 1.6%

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בעליות שערים, כאשר הדאו ג'ונס ו-S&P 500 הגיעו לשיאים חדשים ■ מחר יכריז בנק ישראל על גובה הריבית לחודש יולי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-345 מיליון שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') במגמה מעורבת במחזורים דלילים במיוחד, כאשר הפיגוע בגבול סוריה הכביד מעט על המדדים. ביום שישי בוול סטריט טיפס מדד ה-S&P 500 לשיא, אולם הבוקר בת"א המשקיעים הביטו בדאגה לאירועים הביטחוניים. מחזור המסחר הסתכם בכ-345 מיליון שקל.

"השוק נסחר היום ביציבות כאשר המחזורים ממשיכים להיות נמוכים ביותר, כאשר נראה כי השוק המקומי נמצא בעמדת המתנה להודעת ריבית בנק ישראל מחר כאשר רוב הערכות הינן כי בנק ישראל ישאיר את הריבית על כנה וזאת למרות המדדים הנמוכים והמשך התחזקות הדולר כאשר בנק ישראל נותן דגש רב לנתוני הצמיחה אשר התעדכנו כלפי מעלה ותחום הנדל"ן", מסר עמית רוזנצויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן אלדובי. "בשווקים הגלובליים ממשיכה המגמה החיובית כאשר השבוע המשקיעים ישימו לב לנתוני מאקרו מכיוון כלכלת ארה"ב ובראשם קריאת תמ"ג הסופית לרבעון הראשון והמשך נתונים מכיוון סקטור הנדל"ן בארה"ב כאשר המשקיעים ימשיכו לעקוב אחר הנעשה בעיראק, וארגנטינה בצל משבר החזר החובות במדינה".

מחר יכריז בנק ישראל על גובה הריבית לחודש יולי. מרבית כלכלני המאקרו מעריכים כי הבנק המרכזי יפחית את הריבית ב-0.25% אולם יש המעריכים כי הריבית תישאר ללא שינוי על רקע השיפור האחרון בנתוני הצמיחה. סקר יועצי ההשקעות של פסגות הראה כי רוב היועצים סבורים כי הוועדה המוניטרית לא תוריד את הריבית.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מעריכים כי צפויה יציבות בריבית מחר עקב שיפור בנתונים הכלכליים (עדכון אומדן התוצר כלפי מעלה) והאצה בקצב עליית מחירי הדיור. יחד עם זאת, "המשך ירידה בקצב האינפלציה השנתית לכמעט אפס תתמוך בהורדת ריבית בחודשים הקרובים".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום שישי בעליות שערים, כאשר הדאו ג'ונס ו-S&P 500 הגיעו לשיאים חדשים. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשמדד הפוטסי האנגלי בלט לטובה. לא התפרסמו נתוני מאקרו.

"הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון. במניות חו"ל ממליצים בלאומי על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב. להערכתם, התמחור העדיף של מניות השווקים המתעוררים מספק תמורה לסיכון העודף בהשקעה בשווקים אלו, במיוחד במידה ורמת הנזילות בשווקים הגלובליים תמשיך להיות גבוהה.

לגבי תחום האג"ח ממליצים בלאומי על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). "הראלי בחלק הארוך של העקומים (שקלי+צמוד), בשילוב רמת מחירים גבוהה, מגדיל את הסיכון בהחזקת פלח זה".

חוזה לאלביט מערכות בפיליפינים

טבע רשמה ירידות לאחר שחזרה מניו יורק עם פער שלילי של כ-1%. החברה הגיעה להסכם פשרה בתיק הפטנטים של Proair HFA יחד עם החברות פריגו וקטלנט. בכך מגיעה לסופה התדיינות משפטית סביב הפטנט למוצר האינהלציה, מה שיאפשר כניסה מבוקרת של גרסה גנרית למוצר החל מדצמבר 2016 ועד 2018, אז יפוג הפטנט. ברבעון הראשון של 2014 היו ל-ProAir מכירות בשווי של 114 מיליון דולר בארה״ב - עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פריגו עלתה לאחר שחזרה עם פער חיובי של כ-1.1% ומזור הוסיפה 2.5%. מנגד, איזיצ'יפ ואלוט תקשורת רשמו ירידות על רקע פערים שליליים.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה המוערך בכ-20 מיליון דולר, לאספקת נושאי גייסות משוריינים מושבחים לצבא הפיליפינים. השדרוג יכלול צריחים בלתי מאוישים בקוטר 25 מ"מ, עמדות נשק בלתי מאוישות בקוטר 12.7 מ"מ ומערכות בקרת אש עבור צריחים בקוטר 90 מ"מ. נושאי הגייסות המשוריינים יסופקו במהלך תקופה של שנה.

חברת איתמר חתמה על הסכם שיווק והפצה אסטרטגי בשוק היעד המרכזי שלה ביפן. חברת המכשור הרפואי הודיעה היום כי תאגיד המכשור הרפואי הבינלאומי הגדול Nihon Kohden בחר במוצר החברה ה-EndoPAT כמוצר הדגל שלו להערכת תפקוד עורקים וישווק אותו לכ-100 אלף רופאים כלליים ובתי חולים פעילים ביפן עמם הוא עובד.

חברת אייסקיור מדיקל העוסקת במחקר, פיתוח ושווק של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה, הודיעה הבוקר על מכירת מערכת של IceSense3 השלישית במספר תוך חודש וחצי בארה"ב למפיץ נוסף בארה"ב, חברת Tucker Medical Solutions איתו חתמה החברה לאחרונה הסכם הפצה.