3 מניות נפט שנסחרות בשיא שנתי בצל המתיחות בעיראק

אקסון מובייל, שברון וקונוקו פיליפס מזנקות - יחד עם שאר מניות הנפט בוול סטריט - על רקע המתיחות בעיראק וכוונתה של סין להגדיל את רזרבות הנפט שלה

פיגוע בעיראק / צילום: רויטרס
פיגוע בעיראק / צילום: רויטרס

מחיר הנפט זינק לאחרונה לכ-107 דולר לחבית ומניות חברת הנפט בוול סטריט חוגגות. מניותיהן של 3 חברות הנפט הגדולות כבר בשיאים שנתיים וביום שישי רשמו מניות נפט נוספות שיאים כאלה.

המתיחות בעיראק, שם השתלט ארגון דאע"ש על מסוף בגבול עם סוריה, פתח אותו להברחת נשק ולוחמים וממשיך להתעצם - נותנת את הטון בשוק הנפט בתקופה האחרונה. עם זאת, ישנו גם גורם אחר שמייקר את הזהב השחור: סין ממשיכה בתוכניתה להגדיל את רזרבות וצפויה לקנות עוד מאות מיליוני חביות בשנים הקרובות.

בחזרה למניות הנפט. אקסון מובייל , חברת הנפט הגדולה בארה"ב, רשמה ביום שישי שיא שנתי. המניה עלתה ב-15% בשנה האחרונה אך מחיר היעד שלה לפי האנליסטים עומד על כ-101 דולר למניה, כך שייתכן שהיא יקרה מדי.

מניותיה של קונוקו פיליפס , עם שווי שוק של 105 מיליארד דולר, זינקו ב-40% בשנה האחרונה. המניה נסחרת היום במחיר קרוב לקונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, שעומד על 85.6 דולר.

מניית שברון עלתה בשנה האחרונה ב-10% אך זינקה ב-18% מאז הנפילה שלה בפברואר. אנליסטים מצמידים לה מחיר יעד של 132 דולר, בדומה למחיר השוק.