"התחזקות השקל מייצרת לחץ על בנק ישראל להוריד ריבית"

בסקר שערך הבוקר פסגות בקרב מאות יועצי השקעות עולה כי 66% מהיועצים בבנקים מעריכים שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית ברמתה הנוכחית

צפויה יציבות בהודעת הריבית של בנק ישראל מחר עקב שיפור בנתונים הכלכליים (עדכון אומדן התוצר כלפי מעלה) והאצה בקצב עליית מחירי הדיור. כך מעריכים יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון בסקירת המאקרו השבועית שלהם.

יחד עם זאת, המשך ירידה בקצב האינפלציה השנתית לכמעט אפס תתמוך בהורדת ריבית בחודשים הקרובים. זאת, מכיוון שסביבת האינפלציה מאד מתונה וצפויה לרדת עוד בחודש הבא ל-0.4% ב-12 החודשים הבאים, ציפיות האינפלציה בשוק ההון ירדו ל-0.95% ב-12 החודשים הקרובים, נמוך מיעד האינפלציה. ה-ECB ביצע מהלך של מדיניות מוניטארית מרחיבה יותר. וגם: שער החליפין של השקל התחזק ב-1.3% מאז החלטת הריבית האחרונה.

הכלכלן הראשי של פסגות, אורי גרינפלד, מציין הבוקר כי "המדדים האחרונים הראו כי האינפלציה בישראל במגמת ירידה. בנוסף, התחזקות השקל בחודש האחרון מייצרת לחץ על בנק ישראל להמשיך בתהליך הפחתת הריבית. יחד עם זאת, עדכון נתוני הצמיחה כלפי מעלה עשויים לשכנע את הוועדה המוניטארית לשמור את מעט התחמושת שנותרה ולהמתין חודש נוסף בטרם יפחיתו את הריבית".

בסקר שערך הבוקר פסגות בקרב מאות יועצי השקעות עולה כי 66% מהיועצים בבנקים מעריכים שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית ברמתה הנוכחית - 0.75%. יתר היועצים מעריכים שהריבית תופחת ב-0.25%.

בקרב הכלכלנים הבכירים בישראל דווקא קיים קונצנזוס שהריבית לא תשתנה מחר. בקרב החזאים המשתתפים בסקר הריבית שערכה סוכנות הידיעות "בלומברג" עולה כי 2 כלכלנים בלבד מתוך 16 סבורים שהועדה המוניטארית של בנק ישראל תפחית את הריבית.