ביטוח ישיר תגביל שכרו של רביב צולר ל-3.5 מ' ש' בשנה

לא מיותר לציין, עם זאת, כי עלות שכרו של צולר בשנים 2012-2013 עמדה על לא פחות מ-23.5 מיליון שקל‏ ■ ‏על פי תזכיר החוק, כל שכר שעלותו גבוהה מרף של 3.5 מיליון שקל לא יוכר לצרכי מס

‎‎בצל המהלך שמובילים ראשי משרד האוצר להפחתת שכר הבכירים בגופים הפיננסיים, דיווחה היום (א') חברת איי.די.איי ביטוח - המשתייכת לקבוצת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן - כי עדכנה את מדיניות התגמול שלה כך שתתאים להנחיות האוצר.

‏בהודעתה מסרה איי.די.איי כי "בכוונתה להחיל על מדיניות התגמול את התקרה בגובה עלות השכר המרבית הנקובה בתזכיר החוק... קרי 3.5 מיליון שקל, אלא אם גובה התקרה ישתנה במסגרת החוק שיתקבל בכנסת, שאז תבוצע ההתאמה הנדרשת".

‏בשנים האחרונות נמנה מנכ"ל איי.די.איי ביטוח, רביב צולר, על צמרת מקבלי השכר במשק. כך, בשנים 2013 ו-2012 קיבל צולר שכר, מענקים ואופציות בעלות של 11.9 מיליון שקל ו-11.6 מיליון שקל, בהתאמה.

‏על פי תוכנית התגמול של החברה שאושרה ב-15 במאי השנה, זכאי המנכ"ל לשכר בעלות של עד 207 אלף שקל לחודש, ולמענק של עד 12 משכורות חודשיות ברוטו ובהיקף כולל של כ-1.6 מיליון שקל לשנה, כך שסך עלות השכר שלו תעמוד על עד 4.1 מיליון שקל בשנה. בנוסף, הוא יהיה זכאי למענק נוסף של עד 20% מהמענק האמור, בנסיבות חריגות.

‏כעת, כאמור, מבהירה איי.די.איי כי תיענה להוראות האוצר, ולמרות שתזכיר החוק אינו קובע רף מקסימלי בפועל של עלות השכר, היא תפעל בהתאם לכוונתו של המשרד. צולר, לשעבר מנכ"ל נס טכנולוגיות, נכנס לתפקידו כמנכ"ל איי.די.איי במהלך 2008 , ומאז הצטברה עלות העסקתו בחברת הביטוח הישיר לכ-40 מיליון שקל. עיקר הסכום הזה ניתן לו במענקים, חלקם חד פעמיים.

‏‎‎הודעה חשובה מבחינת האוצר

‏על פי תזכיר החוק של האוצר, כל שכר שעלותו גבוהה מרף של 3.5 מיליון שקל לא יוכר לצרכי מס מבחינת החברה. באמצעות המהלך הזה מקווים באוצר להביא לכך שהחברות יפעלו לצמצום שכר הבכירים בהן. יחד עם זאת, לפחות עד כה ההערכה הרווחת בשוק הייתה כי הנחיית האוצר לא תפחית את שכר הבכירים, אלא רק תביא להגדלת הוצאות החברות עבורו בשל הגדלת נטל המס.

‏לאור זאת, המהלך של איי.די.איי הוא בהחלט כזה שיש בו חשיבות, לפחות מבחינת האוצר. נזכיר כי לאחרונה, חרף הנחיית המשרד, אושרה תוכנית השכר של מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פרשר, בה נכלל תגמול המגיע לעד 6.4 מיליון שקל, מתוכם 3.3 מיליון שקל עלות שכר, ועוד כ-3 מיליון שקל במענק ובתשלום מבוסס מניות, התלויים ביעדים של הבנק. ‏‎‎