דרמה בסקיילקס: הדירקטוריון הדיח את היו"ר אילן בן דב

לוקסנבורג, מחזיק האג"ח הפרטי הגדול בסקיילקס, משלים באופן מעשי את ההשתלטות על הדירקטוריון המתפורר - דחצ"ים התפטרו; דירקטורים לא יציגו מועמדות לכהונה נוספת ■ ההכרעה בסקיילקס קרובה: הסדר חוב או פירוק

אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר
אילן בן דב, סמסונג סיטי בכיכר רבין / צילום: אסף ברנר

סקיילקס , יבואנית מכשירי סמסונג לישראל, הודיעה הבוקר (ב') על הדחתו של אילן בן דב מתפקידו כיו"ר החברה, זאת בשל חילוקי דעות בינו לבין חברי הדירקטוריון על דרך הטיפול בעסקי החברה וניהולה, כאשר מי שדחף להדחתו הוא יעקב לוקסנבורג (לוקסי), מחזיק האג"ח הפרטי הגדול בסקיילקס (המחזיק ב-70 מיליון שקל באג"ח סאני וסקיילקס). בן דב יישאר כדירקטור בחברה.

בנוסף, הודיעו הדירקטורים החיצוניים יונה אדמון ודרור ברזילי על התפטרותם מהדירקטוריון. כמו כן, הדירקטורים אריה עובדיה ושלום זינגר הודיעו כי אין בכוונתם להציע את מועמדותם לחידוש כהונה לדירקטוריון, והם מבקשים לסיים את תפקידם עד סוף יולי השנה, וזאת בשל השינויים שחלו בניהול עסקי החברה והערכתם כי יכולתם לתרום להמשך עסקיה קטנו לעומת העבר.

ההחלטה להדיח את בן דב התקבלה לאחר קבלת המכתב בו תבעה סמסונג מסקיילקס לבצע שינויים רדיקליים בתנאי הזיכיון. בעקבות כך, איבדה מניית סקיילקס מעל ל-80% משוויה. ברור שבמצב עניינים זה השוק מבין כי בכל תרחיש שלא יהיה הערך לבעלי המניות - ובראשם חברת סאני דרכה שולט בן דב בסקיילקס (מחזיקה 75% מהמניות) - יהיה נמוך עד אפסי.

אם סקיילקס תצליח להגיע בשבועות הקרובים להבנות עם סמסונג, שיאפשרו את המשך העבודה עם יצרן המכשירים הסלולאריים הקוריאני במתכונת מסוימת, הרי שהחברה תנסה לגבש הסדר חוב מהיר, במסגרתו יומר חלק מהחוב להון, מניותיה של סאני ידוללו והיא תאבד את השליטה בסקיילקס.

מנגד, בתרחיש שבו סמסונג מנתקת לגמרי את היחסים עם סקיילקס (תרחיש אפשרי בהחלט לפי המהלכים האחרונים של קונצרן הענק) הרי שאין הצדקה להמשך פעילותה של החברה, ומחזיקי איגרות החוב המובטחות ישלחו אותה לפירוק. במצב זה, בעלי האג"ח הלא מובטחות יספגו תספורת של עשרות רבות של אחוזים, ומובן שבעלי המניות יוותרו ללא כלום.

פרשת התפוצצות הסוללות מסתעפת

בנוסף, הגיבה החברה רשמית לפרשת התפוצצות סוללות במכשירי הגלקסי S4. סקיילקס טוענת כי החל מהרבעון השלישי של 2013 החלו להתקבל אינדיקציות על תקלות במכשיר, שהושק בישראל במאי אשתקד.

החברה קיימה קשר רציף ואינטנסיבי עם סמסונג בעניין התקלות, ובמהלך פברואר השנה החלה לערוך בחינה עצמאית של הנושא - בחינה שטרם הסתיימה.

סקיילקס מדווחת עוד כי סמסונג מסרה לה כי ברשותה בדיקות מעבדה חיצוניות המאשרות כי לתקלות בסוללות אין השפעה על בטיחותן. כמו כן, מסרה סמסונג כי היא נוקטת בפעולות ישירות בנושא יחד עם המפעילים הסלולריים.

סקיילקס מוסרת עוד כי למיטב ידיעתה לא נצפו תקלות דומות בסוללות של מכשירי הגלקסי S4 שיוצרו החל מינואר השנה.

לסיכום, מציינת סקיילקס כי "נכון למועד דוח זה, בהתייחס לכך שטרם הסתיימה הבחינה האמורה ועדיין לא התקבלו כל הנתונים שהתבקשו מסמסונג, וכן לאור העובדה שהידיעות באמצעי התקשורת בדבר אירועי תקלות ובטיחות התפרסמו רק הימים האחרונים, אין ביכולתה של החברה להעריך בשלב זה את תוצאותיה של הבחינה, השלכותיה וכן את השפעתה על היקף ההכנסות ורווחיותה".