נעילה שלילית בבורסה; מדיוי טסה 100%, טבע ירדה 1.8%

הריבית בארץ נותרה ללא שינוי ■ מגמה חיובית בוול סטריט ■ אורי גרינפלד: "אנחנו עדיין מעריכים שהריבית תורד פעם נוספת במהלך החודשים הקרובים" ■ קבוצת דלק מוכרת ההחזקות בברק קפיטל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') בירידות שערים, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. מניות הפארמה ובראשן טבע ואופקו, הכבידו על מדד המעו"ף בעוד מניות הגז והנפט רשמו עליות. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-955 מיליון שקל.

בנק ישראל הותיר אתמול (ב') את הריבית במשק לחודש יולי בשיעור של 0.75%, זאת בהתאם לקונצנזוס ששרר בשוק טרם פרסום ההחלטה. לפי התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר, שיעור האינפלציה בארבעת הרבעונים הקרובים (עד הרבעון השני של 2015) יעמוד על 1.6%. בנוגע לריבית מעריכה חטיבת המחקר כי היא תעמוד על 0.75% עד סוף השנה הנוכחית, ועל 1.5% עד סוף 2015.

התמ"ג ב-2014 צפוי לצמוח ב-2.9% (3.1% בתחזית הקודמת), ובניכוי השפעתה של הפקת הגז צפויה צמיחה של 2.6% (2.8% בתחזית הקודמת). ב-2015 צפויה צמיחת התוצר לעמוד על 3%, בדומה לתחזית הקודמת, כאשר הפקת הגז צפויה להתייצב ולכן אינה צפויה לתרום לצמיחה בשנה זו.

אורי גרינפלד הכלכלן הראשי בפסגות, ציין בתגובה להודעת הריבית כי "ההחלטה להשאיר את הריבית על קנה על אף ההפתעה השלילית במדד מאי והחלשות הדולר נובעת משתי סיבות עיקריות: הראשונה, המשך העליות במחירי הדיור והשניה, הרצון לשמור על תחמושת מונטארית. כדאי לזכור, כפי שבנק ישראל מציין בהודעתו, שהאינפלציה צפויה לרדת אל מתחת לרמה של 0.5% בחודשים הקרובים ויתכן שבנק ישראל שומר את הפחתת הריבית כתגובה לירידה זו. אנחנו עדיין מעריכים שהריבית תורד פעם נוספת במהלך החודשים הקרובים".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "החלטת הריבית הייתה קשה אך בסופו של דבר היא נותרה ללא שינוי; החלטת הבנק הייתה צפויה לנוכח נתוני הכנסות המדינה ממסים, עדכון נתוני הצמיחה, היציבות בתעסוקה והמשך עליית מחירי הבתים והנכסים. אנחנו מעריכים כיום, שהריבית תישאר ללא שינוי גם בחודשים הקרובים, זאת למרות הירידה הצפויה באינפלציה בפועל- ירידה שידועה מראש גם לבנק ישראל וגם לשוק ההון ומתומחרת היטב. בנק ישראל הצהיר בעבר שהוא מכוון להשפיע על האינפלציה בטווחים של שנה ושנתיים קדימה, ולא בחודש הקרוב. ובכל זאת, האפשרות להורדת ריבת עדיין קיימת, ותבוא לידי מימוש במקרה של ייסוף מהיר בשקל (לצד הגברת רכישות המט"ח)."

קבוצת דלק מוכרת ההחזקה בברק קפיטל

קבוצת דלק חתמה הלילה על הסכם למכירת אחזקותיה (כ-46%) בחברת ברק קפיטל לבעל השליטה ומנהלה אייל בקשי. היקף העסקה עומד על כ-237 מיליון שקל. חברת ברק קפיטל עוסקת בין השאר במסחר במכשירים פיננסיים (פעילות נוסטרו), ופעילות חיתום. בשנת 2007 השקיעה קבוצת דלק 24 מיליון שקל בברק קפיטל כך שמדובר ברווח של קרוב ל-1,000% על ההשקעה.

אתמול דיווחנו כי חברת הביטוח הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק , החליטה לעצור את ההליך של אישור חבילת השכר הנדיבה למנכ"ל אייל לפידות, שעוררה את זעמו של משרד האוצר, בראשות השר לפיד. בהפניקס, כך הסביר גורם המעורה בנושא, מבקשים "לגבש דברים מחדש, וגם לחכות ולראות איך מטפלים במקומות אחרים בסוגיית התגמול למנהלים המשתכרים מעל לרף של 3.5 מיליון שקל לשנה".

רשות ני"ע מסרה אתמול לחברה לישראל כי בנק לאומי הוא בעל עניין אישי באישור הסדר החוב בצים, ולכן אין לכלול את קולותיו במניין הקולות להכרעת הסדר החוב. החברה לישראל , מנגד, סבורה שאין לייחס לבנק ענין אישי באישור ההחלטה הנדונה.

מניות אופקו , טבע ופרוטליקס רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק.

בנק ההשקעות האמריקאי Imperial Capital התחיל לסקר את טאואר בהמלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 12 דולר המהווה אפסייד של 30% מעל למחיר המנייה.

מדיוי תראפיוטיק דיווחה היום כי קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של בית החולים בלינסון להתחלת ביצוע ניסוי רפואי קליני במטרה לקבל אסמכתא מדעית נוספת להשפעתו של ה-Laboraide של החברה בקיצור זמן השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות), הפחתת שיעור ההתערבות והקלת תחושת הכאב. המחקר יכלול 200 יולדות במחלקת יולדות בבית החולים בלינסון וצפוי להתחיל בשבועיים הקרובים. המניה טיפסה בכ-100% וריכזה מחזורים גבוהים.