מנכ"ל ביג איתן בר זאב מכר מניות החברה תמורת 25 מ' ש'

התמורה תשמשו להחזרת הלוואה שנטל מביג לרכישת מניותיה ■ המניה זינקה ב-40% בשנה האחרונה

מנכ"ל ביג , איתן בר זאב / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל ביג , איתן בר זאב / צילום: תמר מצפי

אחרי זינוק של קרוב ל-40% בשווי מניית חברת הנדל"ן המניב ביג בשנה האחרונה, מימש בימים האחרונים מנכ"ל החברה, איתן בר זאב, חלק ממניותיו תמורת כ-25 מיליון שקל, בשתי עסקאות מחוץ לבורסה. המכירות התבצעו לפי מחיר מניה של 147 שקל - נמוך בכ-2% ממחיר השוק.

כספי המימוש ישמשו את בר זאב להחזר הלוואה של 19 מיליון שקל, שקיבל מביג בשנים קודמות כדי לרכוש ממניותיה. בסך הכול מכר בר זאב כ-2% מהון מניות החברה, וכעת נותר עם קרוב ל-6% מהמניות, בשווי נוכחי של 105 מיליון שקל. לצידו של בר זאב, מכר גם סמנכ"ל הכספים של ביג, אסף נגר, בימים האחרונים בלוק מניות בעסקה מחוץ לבורסה, תמורת כ-750 אלף שקל.

שווי השוק של ביג עומד היום על 1.8 מיליארד שקל, אחרי קפיצה כאמור של קרוב ל-40% בערכה בשנה החולפת. עליית הערך המרשימה נרשמה על רקע המשך ההתרחבות של ביג שמוביל בר זאב, עם ביצוע השקעות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בנכסים בארה"ב, שם היא מחזיקה כבר ב-26 מרכזים מסחריים. בשבוע שעבר השלימה ביג רכישת מרכז מסחרי במדינת מיזורי בשווי של כ-25 מיליון דולר, וכעת על הפרק עוד שלוש רכישות בהיקף השקעה כולל של כ-120 מיליון דולר.

פעילותה של ביג, שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, מתרכזת במרכזים מסחריים פתוחים בארץ ובחו"ל, ובסך הכול היא מחזיקה ב-47 נכסים כאלה. לצד הרחבת השקעותיה בארה"ב, מקדמת ביג כיום השקעת ענק של עד 60 מיליון אירו (כ-300 מיליון שקל) בשוקי הנדל"ן בספרד ובפורטוגל.

המנכ"ל בר זאב נהנה גם מתגמולים שוטפים נאים, ובשלוש השנים האחרונות (2011-2013) עלות העסקתו בביג הצטברה ליותר מ-15 מיליון שקל.

עוד מממשים

עוד מבין המממשים מהימים האחרונים: מיכאל מנדלסון, מנכ"ל חברת חומרי ההדברה והדשנים עמיר שיווק, מכר מניות החברה תמורת כ-850 אלף שקל, ונותר עם החזקה של 6% בשווי 18 מיליון שקל.

המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב, גיל קוטלר, מכר בבורסה חבילת מניות תמורת כ-480 אלף שקל.

נזכיר כי מוקדם יותר החודש, מכר אבי לוי, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב מליסרון, כשני שלישים מחבילת האופציות שקיבל מהחברה תמורת כ-12 מיליון שקל, וזאת במחיר מימוש הנמוך בכ-35% משווי המניה. בזכות הדיסקאונט על מחיר השוק, מהלך זה ייצר ללוי רווח של 9 מיליון שקל "על הנייר". בעקבות מימוש האופציות, חלקו של לוי בהונה של מליסרון עומד על 4.6%, בשווי של כ-180 מיליון שקל.