נעילה שלילית בבורסה; מדיוי קרסה 34%, אופקו 5.5%

בוול סטריט מתנהל המסחר בירידות לאור נתוני צמיחה מאכזבים ■ ירידות באירופה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

יום המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם בירידות שערים במדדים המובילים. כל מניות המעו"ף, מלבד פריגו, סיימו באדום, כאשר אופקו, סלקום, פרטנר ומניות הגז הובילו את הירידות ומשכו את המעו"ף לירידה של כ-1.1%. בוול סטריט מתנהל המסחר בירידות שערים לאחר שפורסם כי התמ"ג רשם את הירידה החדה ביותר מאז 2009. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

כאמור, המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים לאחר שפורסם אומדן הצמיחה האחרון לרבעון הראשון, שהצביע על התכווצות הכלכלה ב-2.9%, הרבה מתחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על התכווצות של 1.8%.

צ'ארלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה, אמר אתמול כי קיימים מספר משתנים במדיניות המוניטארית שמצביעים על כך שהפדרל ריזרב צריך להעלות את הריביות כבר ברבעון השלישי של 2014, הרבה לפני הציפיות בשווקים. "אני חושב שאנו מתקרבים למטרות שהצבנו לעצמנו, ככל הנראה מהר יותר ממה שאנשים מסויימים חושבים", ציין פלוסר.

בזירת המאקרו התפרסמו בארה"ב אתמול שטף נתונים מהותיים. לפני פתיחת המסחר התפרסם מדד קייס שילר הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הצביע על עלייה של 1.1% באפריל, חודש שני ברציפות. בשיעור שנתי נרשמה האטה מתונה, כאשר המחירים עלו ב-10.8%, הקצב האיטי מאז מארס 2013. לפי התחזיות, המחירים היו אמורים לטפס ב-11.7%.

עוד התפרסם מדד אמון הצרכנים, שעלה לרמה של 85.2 נקודות בחודש יוני, לעומת צפי לקריאה של 83.6 נקודות לאחר 82.2 נקודות בחודש מאי. במקביל התפרסמו נתוני מכירות הבתים החדשים, שעלו לרמה שנתית של 504 אלף, לעומת 433 אלף באומדן הקודם, וצפי לנתון של 440 אלף. מדובר בקצב המהיר ביותר מזה שש שנים.

פורמולה מחלקת דיבידנד של כ-24 מיליון שקל

מניות אופקו , איזיצ'יפ וטאואר רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו-יורק.

מנגד לייבפרסון רשמה עליות עקב פער חיובי.

פורמולה מערכות דיווחה היום על אישור חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של כ-7.1 מיליון דולר (כ-24.1 מיליון שקל) הדיבידנד שיחולק ישולם במזומן ב-31 ביולי 2014 לכל בעלי המניות של פורמולה נכון לסגירת המסחר בנאסד"ק (או בבורסה בת"א, לפי העניין) ביום 14 ביולי 2014 (המועד הקובע).

מניית מדיוי תראפיוטיק צנחה היום לאחר שאתמול המשיכה בטיסה לאחר שדיווחה כי קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של בית החולים בלינסון להתחלת ביצוע ניסוי רפואי קליני במטרה לקבל אסמכתא מדעית נוספת להשפעתו של ה-Laboraide של החברה בקיצור זמן השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות), הפחתת שיעור ההתערבות והקלת תחושת הכאב. המחקר יכלול 200 יולדות במחלקת יולדות בבית החולים בלינסון וצפוי להתחיל בשבועיים הקרובים. המניה טיפסה בכ-100% וריכזה מחזורים גבוהים.

אחרי זינוק של קרוב ל-40% בשווי מניית חברת הנדל"ן המניב ביג בשנה האחרונה, מימש בימים האחרונים מנכ"ל החברה, איתן בר זאב, חלק ממניותיו תמורת כ-25 מיליון שקל, בשתי עסקאות מחוץ לבורסה. המכירות התבצעו לפי מחיר מניה של 147 שקל למניה.