נעילה שלילית בבורסה; מדיוי זינקה 86% במחזור עצום

ירידות שערים בוול סטריט ■ אופציות המעו"ף לחודש יוני פקעו היום בפתיחת המסחר ■ המחזור מסתכם בכ-1.87 מיליארד שקל

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

יום המסחר בבורסה ננעל היום (ה') במגמה שלילית ברקע מגמה דומה בבורסות אירופה המובילות ובוול סטריט. אופציות המעו"ף לחודש יוני פקעו היום בפתיחת המסחר ברמה של 1,388.97 נקודות למדד המעו"ף. המחזור הסתכם בכ-1.87 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בעליות שערים לאחר יומייים של ירידות, זאת למרות נתונים שפורסמו לפני פתיחת המסחר והצביעו על ירידה חדה בקצב הצמיחה, במקביל לירידה שנרשמה בנתוני הזמנות המוצרים בני קיימא. ברקע, המסחר בבורסות אירופה נחתם בירידות שערים.

אתמול התפרסמה בארה"ב קריאת התמ"ג הסופית לרבעון הראשון של 2014, שאיכזבה והצביעה על התכווצות כלכלית של בקצב של 2.9% (שנתי) לעומת האומדן הקודם שהצביע על התכווצות של 1%. בשוק ציפו כי התמ"ג יתכווץ בשיעור של 1.8%. עם זאת, כלכלנים מעריכים כי כלכלת ארה"ב תחזור לפסי צמיחה כבר ברבעון השני.

התייעלות בשופרסל

דירקטוריון שופרסל אישר אתמול תוכנית עסקית חדשה לחברה "שמטרתה יצירת תשתית מסחרית ותפעולית לצמיחה לשנים הבאות, חיזוק כושר התחרות, שיפור הצעת הערך ללקוח ובכלל זה הוזלת סל הקניה ושיפור השירות". כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה. בהתאם להערכת הנהלת שופרסל, יישום התוכנית העסקית יהיה כרוך ברישום הוצאות חד פעמיות בהיקף של כ-200 מיליון שקל לפני מסים (כ-150 מיליון שקל נטו לאחר ייחוס מסים), אשר עיקרן יירשם בדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של שנת 2014 וצפוי להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה ברבעונים הקרובים.

מניית מדיוי זינקה היום לאחר שצנחה אתמול בכ-35%. מניית החברה רשמה עניין עצום בימי המסחר האחרונה וזינקה ביותר מ-1,000%.