הנפקת אקסטרים: גופרו הונפקה לפי שווי של 2.96 מיליארד ד'

יצרנית מצלמות האקסטרים צלחה את ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) במחיר של 24 דולר למניה, הטווח העליון של התחזית המוקדמת ■ גופרו תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק לפי הסימול GPRO

מצלמה של GoPro / צילום: רויטרס
מצלמה של GoPro / צילום: רויטרס

אחת החברות המדוברות ביותר בשנים האחרונות הפכה אתמול לציבורית, והיא עשתה זאת בהצלחה. חברת GoPro המייצרת ומשווקת מצלמות אקסטרים פופולריות צלחה אתמול (ד') את ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) והצליחה למכור מניות במחיר של 24 דולר ולפי שווי של 2.96 מיליארד דולר, הטווח העליון של התחזיות המוקדמות.

סדרת מצלמות ה- GoPro Hero הפכה לפופולרית במיוחד בקרב כל אחד שעוסק בספורט אקסטרים כגון גולשים, רוכבי אופניים וצנחנים, שמעלים סרטונים מדהימים שהופכים במהרה לוויראלים ברשתות החברתיות. מושג לגבי הפופולריות של הגופרו ניתן לקבל מערוץ היו-טיוב שלה, אליו נרשמו יותר מ-2 מיליון אנשים והשיג 50 מיליון צפיות ברבעון הראשון של השנה.

במסגרת ה-IPO גופרו גייסה כ-427 מיליון דולר, שעשויים לצמוח ל-491 מיליון דולר אם החתמים יממשו אופציות לרכוש מניות נוספות של החברה. בכך, ההנפקה של גופרו תהפוך להיות הגדולה ביותר מבין חברות מוצרי האלקטרוניקה ותעקוף את ההנפקה של דורסל שהצליחה לגייס 433 מיליון דולר ב-1991.

מהמסמכים שהגישה החברה לרשות לניירות ערך האמריקאית במסגרת ההנפקה, עולה כי גופרו היא אחת החברות החמות כיום, לאחר שהציגה גידול של 88% ברווחיה ל-61 מיליון דולר בשנה שעברה, בעוד ההכנסות קפצו ב-87% ל-986 מיליון דולר. החברה תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול "GPRO".

"השווי האמיתי של החברה יהיה בתוכן שהיא תציג ובצורה שהיא תציג אותו, כמו גם כמות האנשים שיצפו בתוכן הזה", מסביר רוב אנדרלה, נשיא חברת Enderle Group. "חברת טכנולוגיה לא מושכת יותר מדי תשומת לב בימים אלה, גם חברה פופולרית כגון גופרו, אך חברה שיש לה פוטנציאל להפוך למיני יו-טיוב - יכולה למשוך הרבה מזומנים", הוא טוען.