דיון גייסה 21 מ' ד' למוצר החוסך ניתוחים חוזרים בסרטן השד

המוצר של חברת דיון, ה-Marginprobe, קיבל אישור FDA בתחילת 2013, והושק לפני כשנה

הייטק ביומד סרטן / צילום:  Shutterstock
הייטק ביומד סרטן / צילום: Shutterstock

חברת דיון מדיקל, המפתחת ומשווקת מוצר שמוודא הצלחה בניתוח להוצאת גידול מן השד בזמן אמת, כדי לחסוך ניתוחים נוספים, גייסה 21 מיליון דולר. בגיוס השתתפו משקיעים ותיקים וחדשים והובילו אותו הקרנות Kraft Group ו- Canepa Advanced Healthcare Fund.

כ-14 מיליון דולר יועברו באופן מיידי ו-7 מיליון יועברו עד אוקטובר 2014.

המוצר של חברת דיון, ה-Marginprobe, קיבל אישור FDA בתחילת 2013, והושק לפני כשנה. המוצר משתמשת בקרינת RF כדי לאבחן בזמן ניתוח להוצאת גידול מן השד, האם השוליים של הגידול הם סרטניים אם בריאים. אם השוליים הם בריאים, סימן שכל הגידול הוצא. היום הבדיקה מבוצעת במעבדה אבל מושלמת רק אחרי שהניתצוח נגמר, ואם מתגלה בעיה, יש לקרוא למטופלת לניתוח חוזר.

חלופה אחרת בה משתמשים היום שגם היא אינה רצויה, היא להוציא את הגידול עם שוליים רחבים מאוד, כדי לוודא שכולו הוסר. הטכנולוגיה של דיון מאפשרת להוציא גידול עם שוליים בריאים צרים יחסית, כלומר בסך הכל להוציא פחות מן השד, ועדיין לדעת שכל הרקמה סרטנית הוצאה.

כחברה פרטית, דיון אינה מפרסמת את נתוני המכירות שלה, אולם לדברי מנכ"ל החברה ד"ר דן השמשוני, הגיוס מגיע על רקע השקה מוצלחת של המוצר ותוצאות מכירות ראשוניות יפות השנה. הוא מוסיף כי עד היום, השתתף המכשיר בכאלף ניתוחים. המוצר מאושר לשיווק ומשווק גם בישראל ובאירופה. דיון מדיקל נוסדה על ידי השמשוני ב-2004.

בין המשקיעים הותיקים בחברה נמצאים קרן אייפקס, Meditech Advisors, משפחת רייך, זאב מוזס והמדען הראשי דרך חממת משגב. על פי נתוני IVC, טרם הגיוס הנוכחי גייסה החברה 30 מיליון דולר.