"מדיניות בנק ישראל עשויה להביא להמשך היציבות בשקל"

בנק לאומי: "המשך צמצום במדיניות המוניטארית המרחיבה בארה"ב, במקביל להתאוששות הצמיחה בארה"ב במהלך הרבעון השני (לאחר נתונים חלשים לרבעון הראשון) יביאו להתחזקות של הדולר בעולם"

שוק ההון / צלם: thinkstock
שוק ההון / צלם: thinkstock

"הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל נמשכים, אך מדיניות בנק ישראל עשויה להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין המקומי", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

לטענת לאומי, "המשך צמצום במדיניות המוניטארית המרחיבה בארה"ב, במקביל להתאוששות הצמיחה בארה"ב במהלך הרבעון השני (לאחר נתונים חלשים לרבעון הראשון) יביאו להתחזקות של הדולר בעולם".

הכלכלנים ממליצים על "חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). הראלי בחלק הארוך של העקומים (שקלי+צמוד), בשילוב רמת מחירים גבוהה, מגדיל את הסיכון בהחזקת פלח זה.

"בחודשים האחרונים המלצנו להקטין באופן משמעותי את משקל האג"ח הקונצרני המקומי בתיק ההשקעות. זאת, לאור רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל, שלהערכתנו אינה משקפת באופן מספק את הסיכון. מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ומח"מ קצר (עד 3 שנים)".

כמו כן מעריכים כלכלני לאומי כי "התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

"אנו ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה, ומח"מ בינוני-קצר. צמצום המרווחים באג"ח High Yield הגיע לכלל מיצוי, להערכתנו.

"הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, חשיפת יתר קלה למניות אירופה, וחשיפת חסר לארה"ב. להערכתנו, התמחור העדיף של מניות השווקים המתעוררים מספק תמורה לסיכון העודף בהשקעה בשווקים אלו, במיוחד במידה ורמת הנזילות בשווקים הגלובליים תמשיך להיות גבוהה".