דלק השלימה את מכירת דלק אירופה ב-1.7 מיליארד שקל

בשבוע שעבר דיווחה הקבוצה על מכירת חלקה בברק קפיטל בתמורה לסכום של מעל ל-250 מיליון שקל ■ המכירה מהווה המשך ישיר של מימוש האסטרטגיה של הקבוצה למקד את פעילותה בתחום חיפושי הגז והנפט

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

שלושה ימים אחרי שהודיעה על מכירת חלקה בברק קפיטל בתמורה לסכום של מעל ל-250 מיליון שקל, קבוצת דלק הודיעה היום (א') כי הושלמה במהלך סוף השבוע העסקה למכירת כל אחזקותיה בחברת דלק אירופה לקרן השקעות הבריטית TDR בסכום של כ-1.7 מיליארד שקל. דלק אירופה מנוהלת בידי בועז צ'צ'יק, והיא עוסקת בתחום מוצרי הדלקים והמוצרים הקמעונאיים בבלגיה, הולנד, לוקסמבורג וצרפת. בבעלותה של החברה נמצאות 1,215 תחנות תדלוק, 860 חנויות נוחות, 403 מתקני שטיפה, 278 מאפיות, 12 מסעדות ובית מלון אחד.

הסכום הכולל של העסקה (בתוספת החוב הקיים בדלק אירופה), מסתכם לכ-3.3 מיליארד שקל.

המכירה מהווה המשך ישיר של מימוש האסטרטגיה של קבוצת דלק למקד את פעילותה בתחום חיפושי הגז והנפט.

על פי ההסכם בין הצדדים, 50% מסכום התמורה, 180 מיליון אירו, ישולמו בשני תשלומים שווים שהראשון שבהם יועבר כבר בימים הקרובים והשני ישולם לקבוצת דלק בתוך שנה ממועד ההשלמה (בתוספת ריבית של 5%). 50% הנותרים יועמדו כהלוואה לרוכשים למשך תקופה של כ-5 שנים ויישאו ריבית שנתית של 5% אשר ישולמו בסוף תקופת ההלוואה.

מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד ציין כי "מדובר בעסקה מצויינת לקבוצה שתכניס לקופתה באופן מידי תזרים פנוי של מאות מיליוני שקלים. הכספים שיתקבלו יתרמו להמשך חיזוק הנזילות והגמישות הפיננסית של הקבוצה".