מניית היום: מזנקת בכ-10% בעקבות הסכמי השקעה

מדיגוס התקשרה בהסכמי השקעה לגיוס סך כולל של כ-11.1 מיליון דולר במניות וכתבי אופציות למניות ■ המניות המוקצות הן כ-34.12% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה

כריס רולנד / צילום: איל יצהר
כריס רולנד / צילום: איל יצהר

חברת הביומד מדיגוס , העוסקת בפיתוח ושיווק מכשור רפואי לפרוצדורות אנדו-כירורגיות זעיר פולשניות (minimally-invasive), הודיעה היום כי התקשרה בהסכמי השקעה לגיוס סך כולל של כ-11.1 מיליון דולר במניות וכתבי אופציות למניות.

הגיוס כלל השקעה של כ-4 מיליון דולר על ידי מגדל, וכן קפיטל פוינט וגופים מוסדיים אמריקאים. בעלת השליטה במדיגוס, קרן אורבימד, תשקיע אף היא במסגרת גיוס ההשקעות 1 מיליון דולר.

במסגרת הסכמי ההשקעה תקצה מדיגוס לגופים אלה כ-85.3 מיליון מניות רגילות של החברה במחיר של 45 אג' למניה. כמו כן, תקצה מדיגוס לגופים אלה כ-34.1 מיליון כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות החברה, ביחס של 0.4 מניות לכל כתב אופציה, במחיר מימוש השווה למחיר המניה בהקצאה בתוספת 40% (140% מהמחיר למניה בהקצאה). כתבי האופציה ניתנים למימוש לתקופה של שלוש שנים.

כמו כן, מדיגוס התחייבה לפעול תוך 7 חודשים מהשלמת ההקצאה לשחרור המניות וכתבי האופציה מחסימה, כאשר אחת משתי החלופות לכך תהיה יישום תכנית רישום של החברה בבורסה בארה"ב (באמצעות ADR), בכפוף לאישורים הנדרשים מרשות ניירות ערך האמריקאית (ה-SEC).

המניות המוקצות הן כ-34.12% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה (כ-27% בדילול מלא, לא כולל מימוש האופציות המוקצות). בהנחת מימוש האופציות המוקצות תהווינה המניות המוקצות ומניות המימוש כ-42% (כ-34.12% בדילול מלא). בנוסף לתמורת הגיוס המיידית, בהנחה של מימוש כתבי האופציות במלואן, עשויה מדיגוס לקבל עד כ-6.2 מיליון דולר נוספים. תמורת ההנפקה תשמש לצרכי הון חוזר ולצרכים כלליים של החברה. אחת ממטרות אסטרטגיית המסחור של מדיגוס הינה להניב הכנסות ראשוניות בשנת 2014 ממכירות של מערכת ה-MUSE בשוקי היעד העיקריים בהם מתמקדת החברה.

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס, מסר: "הסכמי ההשקעה מעידים על האמון מצד משקיעים אלה באסטרטגיה ובחזון של החברה. הרחבת בסיס ההון שלנו תאפשר את קידום תכניתנו האסטרטגית להרחבת השימוש במערכת ה-MUSE ותחזק את המיצוב של מדיגוס כמובילה בשוק מכשור רפואי אנדו-כירורגי זעיר-פולשני, תוך יצירת ערך לבעלי המניות".

ROTH Capital Partners ו- Ladenburg Thalmann & Co. Inc הובילו את ההנפקה. החברה התקשרה עם רוסאריו קפיטל שישמש כחתם מתמחר בהקצאה. יועץ ההנפקה לשוק הישראלי היה אורי מור.