מניית תרו הכפילה את עצמה - ויש לה עוד לאן לשאוף

מניית חברת התרופות יותר משהכפילה את מחירה בשנה האחרונה, ובבנק ההשקעות קרדיט סוויס עדכנו את מחיר היעד למניית תרו - והובילו לזינוקה בכ-17% ביום שישי

שוק ההון / צלם: thinkstock
שוק ההון / צלם: thinkstock

מניית תרו יותר מהכפילה את עצמה תוך שנה, אך מסתבר שיש לה עוד לאן לשאוף: אחרי שזינקה מכ-57 דולר לכ-118 דולר, בבנק ההשקעות קרדיט סוויס עדכנו את מחיר היעד למניית תרו - והובילו לזינוקה בכ-17% ביום שישי. מניית תרו ננעלה במחיר של כ-138 דולר, שמשקף לחברת התרופות שווי של 5.9 מיליארד דולר.

קשה להאמין שרק לפני שנה וחצי, עמדה בפני משקיעי תרו הצעה מצד בעלת השליטה, סאן, לרכוש את מניותיהם במחיר של 38.5 דולר. מחיר היעד החדש של קרדיט סוויס הוא 150 דולר, פרמיה של כ-9% על המחיר הנוכחי, לעומת מחיר יעד קודם של 85 דולר, שהמניה עקפה מזמן. ההמלצה היא "תשואת יתר".

תרו, חברת תרופות גנריות המתמחה בעיקר בייצור תכשירים לעור (דרמטולוגיה) וטבליות, פעילה בישראל מחיפה. האנליסט אנובהב אגרוואל מקרדיט סוויס כתב בהמלצה המעודכנת כי תרו העלתה מחירים באופן משמעותי ל-11 ממוצריה - עובדה שעשויה להוביל לגידול מהותי בהכנסות וב-EBITDA שלה, בהנחה שהמתחרות ילכו בעקבותיה והתמחור יישאר גבוה.

"מעבר להעלאות המחירים, לתרו יש הזדמנויות צמיחה רבות", כותב האנליסט. "למרות שהיא מובילת שוק הדרמטולוגיה בארה"ב, היא מחזיקה רק ב-30% ממנו, וצפויות פקיעות פטנטים רבות של תרופות דרמטולוגיות בשנים הקרובות". סאן, שהיו"ר שלה הוא ישראל מקוב, מחזיקה בכ-66% מתרו.