מגדל מובילה גיוס פרטי של 11 מיליון דולר למדיגוס

בגיוס יונפקו 34% ממניות מפתחת המכשיר לטיפול מחליף ניתוח בצרבת

כריס רולנד / צילום: איל יצהר
כריס רולנד / צילום: איל יצהר

חברת המכשור הרפואי מדיגוס, המפתחת מכשיר לטיפול מחליף ניתוח בצרבת חמורה (GERD), הודיעה על גיוס של 11.1 מיליון דולר (כ-38 מיליון שקל) במסגרת הנפקה פרטית של 34% ממניות החברה. את המשקיעים בהנפקה מובילה קבוצת הביטוח מגדל, שתשקיע 4 מיליון דולר, כשבנוסף לה ישתתפו גם בעלת המניות הגדולה בחברה, קרן אורבימד (שתשקיע מיליון דולר), קרנות אמריקאיות, וחברת קפיטל פוינט הבורסאית (0.5 מיליון דולר).

ההשקעה מהווה המשך לגל ההשקעות של גופים מוסדיים מקומיים בחברות ביומד ציבוריות, בעיקר כאלו שרושמות כבר מכירות ראשונות ושואפות להירשם בהמשך למסחר גם בארה"ב. מגדל עצמה כבר השתתפה בגיוס של חברת הביומד איתמר מדיקל.

במסגרת ההנפקה הנוכחית, שבוצעה בדיסקאונט של 2% על מחיר השוק, נכתב כי מדיגוס תפעל להסרת החסימה מהמניות המונפקות בתוך שבעה חודשים, ייתכן שבאמצעות רישומן כ-ADR (איגרת מעקב בנאסד"ק אחר מניה הנסחרת מחוץ לארה"ב). היום עלתה מניית מדיגוס ב-12.3% לשווי של 84 מיליון שקל.

מדיגוס עברה בשנה וחצי האחרונות שינוי משמעותי בעקבות כניסת אורבימד (קרן הון סיכון עולמית בתחום הביומד) להשקעה בה; החלפת המנכ"ל המייסד אלעזר זוננשיין במנכ"ל אמריקני, כריס רולנד; וכעת גם כניסת משקיעים אמריקנים ומוסדיים לחברה. הסכום שגויס צפוי לעזור לחברה במאמציה לחדור לשוק האמריקני, כשלדברי רולנד קצב שריפת המזומנים שלה אמור להמשיך ולעמוד על כ-700-800 אלף דולר לחודש. ברבעון הראשון של 2014 עמדו הכנסות החברה על 1.1 מיליון שקל, בעיקר מהמוצר לצרבת, ומדובר בגידול של 37% לעומת הרבעון המקביל.