מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים

העליות - על רקע פרסום נתוני מאקרו מעודדים ■ טוויטר מינתה סמנכ"ל כספים חדש ■ מחרתיים יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני ■ מדד מנהלי הרכש לחודש יוני עמד על 55.3 נקודות

  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט ננעל תוך עליות במדדים המובילים, ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו בסיום לשיאים חדשים. בורסות אירופה עלו היום (ג') בפתחו של הרבעון השלישי של השנה בעוד המשקיעים מגיבים לפרסום נתוני מאקרו באירופה ובארה"ב וממתינים לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי.

היום דווח על האטה בפעילות הייצור באירופה: מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור ירד ל-51.8 נקודות ביוני לעומת 52.2 נק' במאי.

מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) של בנק HSBC עלה ל-50.7 נקודות בחודש יוני, זאת לעומת קריאה של 49.4 נקודות במאי. זו הפעם הראשונה מזה 6 חודשים שהמדד עולה מעל רף ה-50 נקודות, המבדיל בין התכווצות להתרחבות כלכלית. על פי HSBC, מדובר "בשיפור הראשון בתנאים העסקיים מזה 6 חודשים".

ב-17:00 פורסם בארה"ב מדד מנהלי הרכש לחודש יוני, שירד ל-55.3 נק' כשהצפי עמד על 55.8 נקודות. ההוצאות על תשתיות ובנייה בחודש מאי עלו ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.4%.

מחרתיים יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני, פרסום שהוקדם ביום בשל יום העצמאות האמריקאי, החל ביום ו'. ההערכה היא כי ביוני נוצרו 210 אלף משרות חדשות, לעומת 217 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 6.3%.

איזיצ'יפ רוכשת את טילרה תמורת עד 130 מיליון דולר

במהלך היום התפרסמו נתוני מכירות כלי הרכב לחודש יוני. נציין את מניות GM ופורד מוטורס .

מניית גו-פרו (GPRO) ממשיכה לזנק גם היום לאחר ההנפקה המוצלחת שלה בשבוע שעבר.

חברת השבבים הישראלית איזיצ'יפ הנסחרת לפי שווי של 746 מיליון דולר, רוכשת את חברת טילרה (Tilera) תמורת עד 130 מיליון דולר. איזיצ'יפ תשלם לבעלי המניות של טילרה 130 מ' ד' במזומן, מהם 50 מ' ד' במועד סגירת העסקה וכן עד 80 מ' ד' בהתאם לעמידה באבני דרך בעתיד.

חברת טאואר-ג'אז הודיעה היום על פתיחת משרד מכירות חדש ביפן שיתמוך בפעילות העסקית שלה באזור. המשרד ממוקם בעיר קיוטו, ויספק תמיכה טכנית ושירותים נוספים, לרבות פעילות עסקית הקשורה במיזם המשותף והחדש שלה, טאואר-ג'אז פנסוניק סמיקונדוקטור (החברה החדשה שהוקמה - TPSCo) שבו טאואר הינה בעלת שליטה, המאפשר לחברה להגדיל את כושר היצור בטכנולוגיות מתקדמות.