הדסי רוצה שכר של 2-3 מ' ש' כיו"ר אלביט הדמיה

המוסדיים: "לא מוסרי שחברה שרק סיימה הסדר חוב, תשלם שכר עתק ליו"ר במשרה חלקית" ■ החברה: "ההמלצות יובאו לאישור האסיפה הכללית"

שלושה חודשים לאחר שמונה לתפקיד יו"ר אלביט הדמיה, מוביל רון הדסי שני מהלכים בחברת ההחזקות, שסיימה באחרונה הסדר חוב ענקי שבמסגרתו ספגו המחזיקים "תספורת" כואבת: רה-ארגון במטה החברה ואישור שכרו שיעמוד על 2-3 מיליון שקל בשנה. כך נודע ל"גלובס".

מהלכים אלו נעשים בתיאום מלא עם ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בישראל, שהובילה את הסדר החוב באלביט הדמיה ומחזיקה בכ-20% ממניות החברה. בלנק הוא זה שחתר למינויו של הדסי, מבלי שטרח להקים ועדת איתור בנושא, והוא גם זה ששולט כיום בדירקטוריון שמרבית חבריו מונו בדחיפתו.

עלות שכרו של הדסי תיגזר מהגדרת תפקידו ובעיקר מהיקף העסקתו, שכן הוא אינו מועסק ב-100% משרה. נציין, כי במקביל להיותו יו"ר אלביט הדמיה, הדסי הוא מנהל עסוק, שמכהן כיו"ר פעיל בחברת הנדל"ן נאנט, משמש מרצה במרכז הבינתחומי ומכהן כסגן יו"ר איקאה של קבוצת ברונפמן-פישר.

להדסי צפוי מאבק מול המוסדיים הגדולים בחברה, שהפכו במסגרת הסדר החוב לבעלי מניות באלביט הדמיה. לדברי גורם מוסדי בכיר, "אין זה מוסרי, שחברה שסיימה לפני שנייה הסדר חוב ענקי, תשלם משכורת עתק ליו"ר שלא עובד אפילו ב-100% משרה". נזכיר, כי בחודש פברואר אושר הסדר החוב באלביט הדמיה, שהייתה בעבר בשליטת מוטי זיסר, בהיקף של 2.5 מיליארד שקל. במסגרת הסדר החוב בוצעה "תספורת" של 70% (כ-1.8 מיליארד שקל - חוב שהומר למניות החברה).

מאלביט הדמיה נמסר בתגובה, כי "ועדת התגמול ודירקטוריון החברה מגבשים בימים אלו את מדיניות התגמול של החברה, וכשיושלם ההליך יובאו ההמלצות לאישור האסיפה הכללית כמקובל".

מנגד, תומכים הגופים המוסדיים באלביט הדמיה ברה-ארגון שמוביל הדסי בגיבוי של בלנק בחברה.

פוטר מנכ"ל אלביט מדיקל

מטרת מהלך הרה-ארגון היא להפוך את המטה, שידע בימיו של בעל השליטה הקודם פזרנות רבה (הוצאות של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה), לרזה ויעיל יותר. לאלביט הדמיה, נזכיר, שלוש רגליים עיקריות של פעילות: חברת פלאזה סנטרס, הפועלת במזרח אירופה ובהודו והיא בעלת הנהלה עצמאית; חברת אלביט מדיקל; וזרוע האופנה.

בהתאם לכך הודיעה היום אלביט מדיקל על פיטורי מנכ"ל החברה, אלון רז, ולא ברור אם ימונה במקומו מנכ"ל חדש.

לאלביט מדיקל אין פעילות למעט החזקה בחברות-הבנות גמידה סל ואינסייטק. חברות אלו היו בבעלות ישירה של אלביט הדמיה עד 2010, אז הוצאו לחברה עצמאית שמוזגה לשלד בורסאי.

מאז בחנה אלביט מדיקל כמה מהלכי מימון, ולפני כשנה ביצעה הנפקה של 5.5 מיליון שקל, בעיקר כדי לא לעבור לרשימת השימור, אך לא הודיעה על כוונתה לרכוש טכנולוגיות נוספות.

קרן יורק הודיעה לפני מספר ימים על השקעה ישירה של עד 50 מיליון דולר באינסייטק, שתהפוך אותה לאחת מבעלות המניות הגדולות החברה.

כך, מעורבותה של קרן יורק תהיה ישירה יותר, ולא בשרשור דרך אלביט הדמיה ומדיקל - דבר שמייתר בתורו, מבחינת בלנק, כהונת מנכ"ל בזו האחרונה.