נתניהו: "החמאס אחראי, משלם מחיר וימשיך לשלם"

שר הבטחון: "נרדוף את הרוצחים עד אשר נשים עליהם את היד. נמשיך לפעול נגד החמאס ולפגוע באנשיו בכל עת ובכל מקום. גם בשעות האחרונות נמשך הירי לעבר ישובי הדרום ואנחנו נמשיך להגיב בעוצמה"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

אחרי ששלושת הנערים שנרצחו הובאו למנוחות, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (ג') דברים, במהלכם הוא התייחס לתגובתה של ישראל לחטיפה ולרצח. לאחר הצהרתו ייתכנס שוב הקבינט המדיני-ביטחוני.

"הערב הבאנו לקבר ישראל את בנינו נפתלי, גיל-עד ואייל, השם ייקום דמם", קרא ראש הממשלה בפתח דבריו. "העם כולו תומך במשפחות והעם כולו מאוחד במאבקנו בטרור הרצחני. אנחנו נאבקים בו בנחישות ובתקיפות".

נתניהו המשיך ופרס את שלוש מטרותיו של המבצע: "ראשית, להגיע לרוצחים ולכל מי שהשתתף בחטיפה. לא נשקוט ולא נרפה עד שנגיע לאחרון שבהם, ואין זה משנה היכן ינסו להסתתר אנחנו נגיע לכולם, גם אם זה ייקח זמן. שנית, עלינו לפגוע בעוצמה באנשים ובתשתיות של חמאס ביהודה ובשומרון. כבר עצרנו מאות מפעיליו של חמאס, סגרנו עשרות ממוסדותיו, הרסנו בתים ועוד ידנו נטויה".

אחרי הדיון אתמול בקבינט הציג ראש הממשלה גם מטרה שלישית: "לפעול נגד ארגון חמאס ברצועת עזה. חמאס ממשיך לעודד גם בימים אלה חטיפות של אזרחינו והוא אחראי ישירות לירי רקטות לשטחנו, ירי מרגמות, כולל בשעות האחרונות. צה"ל פועל בימים האחרונים נגד מטרות החמאס ברצועת עזה וגם כאן, ידנו נטויה".

ראש הממשלה אמר כי "נמשיך לפגוע בתשתיות של החמאס ביהודה ושומרון. אנחנו נגיע לרוצחים. החמאס אחראי, החמאס ישלם והוא ימשיך לשלם. אנחנו נפעל ברצועת עזה ככל שיידרש. אם יהיה צורך, נרחיב את המערכה. השיקול העליון הוא שמירה על בטחון תושבי מדינת ישראל".

שר הבטחון יעלון אמר כי "נרדוף את הרוצחים עד אשר נשים עליהם את היד. נמשיך לפעול נגד החמאס ולפגוע באנשיו בכל עת ובכל מקום. גם בשעות האחרונות נמשך הירי לעבר ישובי הדרום ואנחנו נמשיך להגיב בעוצמה. לא צריך להגיב מהבטן, יש לפעול באחריות ושיקול דעת ולסמוך על פעולות כוחות הבטחון".

בעקבות ישיבת הקבינט הסוערת שהתקיימה אתמול, עם היוודע דבר מציאת גופותיהם של הנערים, קבע ראש הממשלה שני יעדים למבצע: לכידת החוטפים ופגיעה משמעותית בחמאס. בתוך הישיבה התנהל ויכוח קשה, בין שרים שדרשו פעולה נחרצת יותר , ובהם בעיקר שר הכלכלה נפתלי בנט ושר התקשורת גלעד ארדן.

בין ההצעות שהונחו על שולחנו של הקבינט: חידוש החיסולים הממוקדים של בכירים בחמאס, או פעולה מתמשכת ביהודה ושומרון להשמדת תשתית החמאס. בנט וליברמן קראו גם להרחבת המבצע לעזה ומתחו ביקורת על הצעותיו של צה"ל, אך שר הביטחון יעלון עמד מול הקולות הללו כי אל מול הסיסמאות של "לשבור ולנתץ" יש להציג תכנית אמיתית.