הדולר נותר יציב על 3.426 שקלים; בדרך ל-3.38 ש'?

שוקי המניות בשיאים והמשקיעים נוהרים אחר נכסים מסוכנים יותר וזונחים את הדולר ■ בנק ישראל והאוצר התערבו בימים האחרונים בשוק המט"ח בהיקף של כ-850 מיליון דולר - אך ללא הועיל

דולרים מטבע חוץ מטח  / צלם: טינקסטוק
דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: טינקסטוק

הדולר נותר היום (ד') ללא שינוי, לאחר שנחלש תחילה במהלך המסחר, על רקע הראלי בשוקי המניות שגורם למשקיעים להעדיף נכסי סיכון על פני נכסים בטוחים כמו הדולר. המטבע האמריקאי ננעל בשער יציג של 3.426 שקלים והאירו ירד ב-0.23% לשער יציג של 4.681 שקלים.

ההתערבות המשולבת של בנק ישראל ומשרד האוצר בשבוע האחרון לא סייעה לחזק את הדולר. בנק ישראל רכש מיום שישי כחצי מיליארד דולר עפ"י הערכות בשוק, כאשר האוצר ביצע בימים האחרונים עסקאות גידור ב-350 מיליון דולר. למרות זאת, הדולר נסחר בשפל של 3 שנים מול השקל.

"בשעה שהדאו-ג'ונס מתקרב ל-17,000 נקודות וה-S&P 500 ל-2,000 נק', המשקיעים מעדיפים נכסים נושאי תשואה והדולר הוא הנכס האחרון בתור כרגע, וזאת לאור התחזית שהבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית עד המחצית השנייה של 2015 לכל הפחות", נמסר מחדר המסחר של FXCM ישראל. "יולי, החודש הראשון של המחצית השנייה של השנה, ידוע מבחינה מחזורית כחודש חיובי בשווקים. זו אינה בשורה טובה עבור הדולר, שכרגע ניזוק מהסנטימנט החיובי בשוק.

"מנגד, לאור הקרבה לרמות הפסיכולוגיות של המדדים, ייתכן שנתחיל לראות זהירות ומימושים ואז הדולר עשוי לקבל תמיכה. בכל מקרה, המגמה בעולם ובשוק המקומי היא שלילית לגבי הדולר וקשה לזהות כרגע גורמים שישנו זאת. לאחר שהתערב פעמיים בימים האחרונים, כעת נראה מה מידת הנחישות של בנק ישראל לבלום את הסחף. רמת התמיכה הבאה היא 3.4 שקלים ולאחר מכן 3.38 שקלים".

בעולם נסחר הדולר בשפל של 6 שבועות מול האירו - 1.367 דולרים לאירו. המשקיעים ממתינים לנאום יו"ר הפד ג'נט יילן הערב, אז היא תישא דברים בוושינגטון במסגרת כנס של קרן המטבע הבינלאומית.