מכרז התדרים לדור הרביעי יפוצל

ראשית ייערך מכרז לתדרי 1,800 מגה הרץ, לאחר כמה חודשים ייערך מכרז נוסף לתדרי 2,500 ■ הסיבה לפיצול היא הרצון להפיק לקחים ולנקוט במשנה זהירות, לאחר שיילמדו תוצאות המכרז הראשון

משרד התקשורת החליט לפצל את מכרז התדרים לדור הרביעי ולכן במכרז הקרוב שייערך בחודש נובמבר, ייערך מכרז לתדרי 1,800 מגה הרץ בלבד, ולאחר כמה חודשים ייערך מכרז נוסף לתדרי 2,500 מגה הרץ. המטרה בדחייה היא לנקוט במשנה זהירות וכדי שניתן יהיה להפיק לקחים מהמכרז הראשון ולתקן במכרז לתדרי ה - 2,600 מגה הרץ.

כפי שפורסם ב"גלובס", הוכנסו שינויים ברגע האחרון במכרז ולפיכך חברות משתפות יוכלו להחזיק עד 25 מגה הרץ בתחום ה-1,800 וזה אומר שסלקום ופרטנר יוכלו להתמודד על שתי רצועות תדרים בלבד ולשתף מפעיל נוסף על מנת להגיע ל-25 מגה הרץ.

המכרז צפוי לעורר התנגדות מצד גורמים רבים בשוק, בעיקר בשל העובדה שהוא מאפשר לשחקנים קטנים להיכנס לשוק, ולרכוש רצועת תדרים של 5 מגה הרץ, מה שאומר שהמחיר עשוי לעלות, ולהגדיל את התחרות מצד שחקנים שכלל לא היו פעילים עד כה בשוק הסלולרי ושרוצים להיכנס אליו. מי שנמצאת במצב הבעייתי ביותר בעניין זה היא פלאפון שצריכה להתמודד על רצועה של לפחות 15 מגה הרץ ולשלם הרבה כסף במכרז שבו ריבוי מתחרים קטנים ייקר את המחיר.

המכרז שיפורסם יכלול דרישות לכיסוי ודרישות לאיכות שירות כנהוג בכל מכרז, והוא ייערך בנובמבר למרות שהמשרד רצה שהוא יתקיים בחודש ספטמבר, אך בשל החגים הוחלט לדחותו.