המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; מניית גו-פרו נפלה

סקר ADP: הסקטור הפרטי הוסיף 281 אלף משרות בחודש יוני ■ מחר יתפרסמו נתוני התעסוקה המלאים ■ מחר יינעל המסחר בוול סטריט ב-20:00 בשל יום העצמאות האמריקאי; מחרתיים לא יתקיים מסחר

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, בעוד מרבית בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. נזכיר כי מחר יינעל המסחר בוול סטריט ב-20:00 שעון ישראל לרגל יום העצמאות האמריקאי. ביום ו' לא יתקיים מסחר.

בשל יום העצמאות, יפורסם מחר דוח התעסוקה לחודש יוני. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 214 אלף משרות, יציבות לאחר יצירה של 217 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו - 6.3%.

היום פורסם סקר ה-ADP, שהצביע על יצירה של 281 אלף משרות בסקטור הפרטי, עומת צפי ל-200 אלף משרות בלבד. זאת, לאחר שהסקר של מאי הצביע על הוספה של 179 אלף משרות.

מנגד, פורסם כי ההזמנות ממפעלים בחודש מאי נפלו ב-0.5%, לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 0.3%.

המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב יכולה להתמקד בשוק העבודה ובאינפלציה, ולהשאיר את הדאגה ליציבות לרגולטורים, כך אמרה היום יו"ר הפד ג'נט ילן. "אני לא רואה כרגע צורך בכך שהמדיניות המוניטרית לא תתמקד בעיקר בהשגה של יציבות מחירים והשגת תעסוקה מלאה, על מנת לדאוג ליציבות פיננסית", אמרה ילן בנאום שנשאה בקרן המטבע הבינלאומית.

לדבריה, פיקוח בנקאי יעיל צריך לשחק תפקיד משמעותי במניעה של הווצרות בועות נדל"ן עתידיות ומשברים. "מדיניות מוניטרית מתמודדת עם מגבלות משמעותיות לקידום יציבות פיננסית", אמרה.

מניות במוקד

מניית גו-פרו (GPRO) הוסיפה לרכז עניין לאחר ההנפקה המוצלחת שלה בשבוע שעבר. המניה נסחרה בימים האחרונים במגמה חיובית ניכרת, ומחירה מעל שוויה בהנפקה. מנגד, היום רשמה המניה ירידה חדה.

‎ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב JP מורגן , הודיע אתמול שהוא אובחן כחולה בסרטן גרון, שניתן לריפוי, והוא מתכנן להישאר מעורב בניהול עסקי הבנק.

גוגל הודיעה אתמול על רכישת חברת המוזיקה בסטרימינג Songza תמורת סכום שלא צוין. 40 עובדי Songza יצטרפו לגוגל. ל-Songza 5.5 מיליון מניות, בהשוואה ל-70 מיליון מנויים לפנדורה, ו-40 מיליון מנויים לשירותי הרדיו של אפל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]