בתגובה לירי על הדרום: צה"ל תקף 10 יעדי טרור ברצועה

(עדכון) - לאחר ערב קשה של הסלמה בדרום שכלל טילים שנורו לראשונה מאז סבב ההסלמה על העיר באר שבע, צה"ל בחר להגיב ■ בין עשרת המטרות שהותקפו היו משגרים מוטמנים ואתר לייצור אמצעי לחימה

כיפת ברזל גראד עזה טילים  / צלם: רויטרס
כיפת ברזל גראד עזה טילים / צלם: רויטרס

בתגובה לירי הרקטות שבוצע לעבר ערי ישראל, צה"ל תקף הלילה (א') עשר מטרות ברצועת עזה. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל מפני כל איום מתמשך", נכתב בהודעה ששחרר דובר צה"ל לאחר התקיפה.

את התקיפה ביצע צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. במהלך התקיפה הופצצו מטרות טרור במרכז ובדרום הרצועה ובניהן משגרים מוטמנים ואתר לייצור אמצעי לחימה. התקיפה מגיעה לאחר שבפעם הראשונה מאז סבבה ההסלמה האחרון, נורו אמש בשעות הערב רקטות לעבר העיר באר שבע. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה בהצלחה. זמן קצר לאחר מכן שוגר מטח של רקטות גם לעבר אשקלון, וגם שם יירטה מערכת ההגנה חלק מהן.

למרות הירי, היום יתקיימו כסדרם הלימודים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. זאת בתום הערכת מצב בשיתוף גורמי הביטחון. אם יהיו שינויים בהנחיות - הסטודנטים יעודכנו במייל ובאתר האינטרנט של האוניברסיטה.

בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות", עוד לפני שבוצע הירי לעבר עירו, אמר ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ': "תושבי הדרום הם החלום של כל ממשלה, הם מגלים איפוק, אבל יש גבול. האם מחכים שיתחילו ליפול טילים בבאר שבע, בתל אביב? דין טיל בשדרות כדין טיל בתל אביב".

לאחר הירי אמר דנילוביץ' לחדשות 2 כי "זה לא מוסרי שישנה תגובה מינורית לירי מסיבי על יישובי הדרום, אבל ברגע שערים גדולות יותר כמו תל אביב נפגעות, יש תגובה משמעותית".

סמוך לשעה 20:30 נורו שתי רקטות נוספות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במד"א העלו את רמת הכוננות בדרום לרמה הגבוהה ביותר.

הירי לבאר שבע ואשקלון מגיע לאחר שמוקדם יותר הערב תקף כלי טיס של חיל האוויר שלוש מטרות טרור בדרום רצועת עזה. בין היתר, הושמד משגר רקטות שממנו בוצע הירי לעבר העיר אופקים בשעות הצהריים.

נתניהו: "במידת הצורך יופעל כוח נוסף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אתמול הערכות מצב ביטחוניות עם שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ׳, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן. נתניהו ציין שכוחות צה"ל פועלים נגד מטרות חמאס וערוכים לכל התפתחות בשטח, וכי "הפעילות מנוהלת בנחישות ואחריות כדי להחזיר את השקט, ובמידת הצורך יופעל כוח נוסף".

מוקדם יותר אתמול נפגע באורח קל חייל צה"ל מפצצת מרגמה שנפלה מחוץ ליישוב במועצת אשכול וכיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לאופקים. סמוך לשעה 13:00 חודש הירי לעבר הדרום, כשפצצת מרגמה התפוצצה בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמה לפציעתו באורח קל של חייל.

כשעה וחצי לאחר מכן נורתה רקטה לכיוון אופקים, שיורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצת אשכול ולא גרמה לנפגעים או לנזק. כעבור זמן קצר שוגרו שתי רקטות נוספות מרצועת עזה, שהתפוצצו גם הן בשטחים פתוחים במועצת אשכול ולא גרמו לנפגעים. בעקבות הירי פרצה שריפה באחד ממוקדי נפילת הרקטות.