כלכלית ירושלים תוכל לארגן מחדש הלוואה של 645 מ' ש'

הצו מביהמ"ש ניתן לחצי שנה, וניתן להארכה לשנה וחצי ■ החברות הבנות של כלכלית בצרפת מחזיקות ב-16 נכסים, אותם הן מבקשות "להמשיך להשביח ולמכור"

דודו זבידה מנכל דרבן / צילום: איל יצהר
דודו זבידה מנכל דרבן / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב כלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, עדכנה הבוקר כי ביהמ"ש בצרפת העניק צו Safeguard המאפשר לחברות הבנות שלה בצרפת להקפיא תשלומים מסוג נון ריקורס, מבלי שיידרש פירעון ההלוואה במועדו הסופי, בסוף חודש יולי.

בכלכלית ירושלים הסבירו כי החברות הבנות, המחזיקות עבורה ב-16 נכסים, יזמו את הליך קבלת הצו, "במטרה לאפשר ארגון מחדש של חובותיהן למלווה, באופן שיקנה להן פרק זמן מספיק להמשך השבחת הנכסים ומכירתם". זאת, "לאחר שלא הושגו הסכמות במו"מ עם המלווה, שנערך במסגרת הליך גישור בחסות בית המשפט".

בכלכלית ירושלים מציינים כי הצו ניתן לתקופה של חצי שנה, עד תחילת 2015, הניתנת להארכה עד לתקופה כוללת של שנה וחצי. בתום תקופת הצו יידרשו חברות הבת לקבל את אישור ביהמ"ש לארגון מחדש של חובותיהן.

ההלוואה המדוברת עמדה בסוף חודש מארס על 645 מיליון שקל, היא מובטחת בשעבוד על נכסיהן של החברות הבנות, בשטח כולל של 221 אלף מ"ר ובשווי כולל של כ-760 מיליון שקל.

שווי נכסים אלו בניכוי סך ההתחייבויות עליהם (ההלוואה והתחייבויות נוספות), עמד בסוף מארס על 45 מיליון שקל.

דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים, מסר היום כי "מדובר בפורטפוליו של נכסים שנרכש עד לשנת 2007. המהלך הנ"ל יאפשר לקבוצה לנהל מו"מ עם המלווה, מתוך מטרה להגיע לתוצאה האופטימלית מבחינתה. מטרתנו היא לפעול לפריסת החוב לתקופה ארוכה, שבמהלכה תתאפשר המשך השבחת הנכסים ויצירת עודף תזרימי".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"