ניסים בר-אל מוכר את קומסק לעילדב ב-76 מיליון שקל

קומסק נסחרה בעבר בבורסה בת"א, ובר-אל מחק אותה ב-2009 בהצעת רכש ששיקפה לחברה שווי הנמוך בכ-14% מהעסקה הנוכחית

ניסים בר-אל / צילום: יוסי כהן
ניסים בר-אל / צילום: יוסי כהן

אחרי תקופה ארוכה של שקט, מדווחת חברת עילדב, שבשליטת רוני שטרנבך, על השקעה חדשה. הבוקר עדכנה חברת ההשקעות, שבקופתה מונחים מזומנים וני"ע בהיקף של כ-140 מיליון שקל, כי חתמה על הסכם לרכישת הבעלות בחברת קומסק (Comsec) הפועלת בתחום אבטחת המידע, תמורת 76 מיליון שקל.

קומסק נסחרה בעבר בבורסה בתל אביב, ובעל השליטה בה, ניסים בר-אל, מחק אותה בשנת 2009 בהצעת רכש ששיקפה לחברה שווי של כ-65 מיליון שקל - נמוך בכ-14% מהעסקה הנוכחית.

במסגרת העסקה תשלם עילדב כ-65 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, וכ-11 מיליון שקל נוספים בשלושה תשלומים שנתיים שווים, צמודים למדד, החל משנה לאחר מועד השלמת העסקה. סכום של עוד 8 מיליון שקל ישולם בתלות בתוצאות שתציג קומסק בשלוש השנים שלאחר השלמת העסקה, כך שהיקפה עשוי להגיע ל-84 מיליון שקל.

קומסק מתרכזת בשני תחומי פעילות - תחום השירותים, הכולל מתן פתרונות בתחום אבטחת המידע והסייבר, ניהול סיכונים תפעוליים ואבטחה אלקטרונית בישראל ובחו"ל ובמסגרת זו מספקת הדרכות, ייעוץ, תכנון הטמעה וליווי שוטף של פרויקטים לאבטחת מידע, ותחום המכירות, הכולל הפצת מוצרי תוכנה וחומרה של אבטחת מידע בישראל.

קומסק מעסיקה כ-120 עובדים, מרביתם כיועצים במסגרת תחום השירותים, ובעילדב מציינים כי עם לקוחותיה נמנים הגופים הגדולים במשק, בהם בנקים, חברות ביטוח, מוסדות ממשלתיים וחברות מסחריות. מהנתונים שמציגה עילדב עולה, כי בשנתיים האחרונות (2012-2013) עמד הרווח הנקי השנתי של קומסק על כ-11 מיליון שקל, על הכנסות בהיקף שנתי של 80-85 מיליון שקל.

הרווח הגולמי עמד על כ-25 מיליון שקל בכל שנה.

לקומסק התחייבויות של כ-26 מיליון שקל, ובקופתה היה בסוף 2013 סכום של 51 מיליון שקל במזומנים ובני"ע סחירים. הונה העצמי במועד השלמת העסקה יעמוד על כ-16 מיליון שקל, אחרי תשלום בגין שטר חוב בגובה יתרת המזומנים.

ממתינים לחדשות על עסקת המימון

בינתיים, המשקיעים בעילדב ממתינים לחדשות בנוגע להעמדת מימון בהיקף של 50 מיליון שקל שמתכננת החברה להעמיד לסוכנות הביטוח דייויד שילד, שבבעלות אלון קצף ומשפחת חיטרון. בחודש שעבר עדכנה עילדב על הארכת המועד להשלמת העסקה ב-30 יום.

בסוף השבוע זימנה עילדב, הנסחרת בשווי של 100 מיליון שקל, אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר את הסכם הניהול מול שטרנבך, בתפקידו כיו"ר עילדב, אחרי שבמשך תקופה ארוכה הוא נתקל בהתנגדות מצד בעלי מניות המיעוט.

שטרנבך מבקש לאשר לחברת הניהול הפרטית שלו דמי ניהול חודשיים של 75.5 אלף שקל, צמוד למדד, והחזר הוצאות, נוסף על מענק שנתי בתלות בתוצאות החברה, בסך מקסימלי של 1.36 מיליון שקל.

עילדב יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד קובי סרוב, יואב קרמר וסיון נרקיס ממשרד מ.פירון ושות'. את קומסק ובעל השליטה בה ייצגו עוה"ד אודי כנעני, איילת אוסקר, וניר שדה ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי וכנעני.