נוחי דנקנר: "אי.די.בי כבר לא מעניינת אותי"

דנקנר טוען בראיון בחדשות ערוץ 2 כי האישום נגדו בפרשת הרצת מניות אי.די.בי לא יחזיק: "שער המניה לא שיחק תפקיד בהנפקה הזו, כי הרכישות בוצעו ע"י אנשים ששער המניה לא היה משנה להם" ■ "איתי שטרום פעל לבד"

נוחי דנקנר  / צילום: איל יצהר
נוחי דנקנר / צילום: איל יצהר

"כל מה שאיתי שטרום ביצע, הוא ביצע באופן עצמאי משיקולים עסקיים וכלכליים שלו. אני לא יזמתי שום תוכנית ולא הייתי שותף שלו בשום צורה ואופן", כך אמר היום (א') נוחי דנקנר בראיון ששודר בחדשות ערוץ 2. דנקנר רמז בדבריו כי אין לו ספק שינצח בתיק הרצת המניות.

דנקנר התייחס לראשונה לכתב האישום שהוגש נגדו ע"י הפרקליטות בשבוע שעבר בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, כתב אישום שבו נטען כי פעל בצוותא עם איתי שטרום, באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה בפברואר 2012.

לפי הדיווח בערוץ 2, דנקנר הציג חוזה הלוואה בינו לבין שטרום שמראה לדבריו כי הכספים הועברו כדין במסגרת הפעילות העסקית שלו. באשר לשותפו של שטרום עדי שלג, שחתם הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, אמר דנקנר כי "לא הכרתי את עדי שלג ולא ידעתי כיצד הוא מנהל את הפעילות שלו בניירות ערך ואת העבירות התרמיתיות. קניות המניות (של אי.די.בי בהנפקה) היו יזומות על ידו, שער המניה לא שיחק תפקיד בהנפקה הזו כי כמעט כל הרכישות בוצעו ע"י אנשים ששער המניה לא היה משנה להם".

דנקנר הוסיף בעניין אי.די.בי: כי "אני נמצא בתקופה קשה ומאתגרת כבר למעלה משנתיים. אי.די.בי כבר לא מעניינת אותי. מעניין אותי לברוא את עצמי מחדש ולהחזיר חובות, לעסוק בעשייה עסקית חדשה ולהיות עם המשפחה".

דנקנר השקיע מאמץ רב בקידום ההנפקה ובהבטחת הצלחתה

במרכז הפרשה עומדת הנפקת אי.די.בי אחזקות, שבה גייסה החברה 321 מיליון שקל ב-23 בפברואר 2012. הפרשה החלה לפני כשנתיים בחקירה סמויה שביצעה מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

בנובמבר 2012 הפכה החקירה לגלויה, אז דנקנר עוד היה בעל הבית באי.די.בי, אך מהר מאוד חלה הידרדרות במצב החברה, שהובילה לכך שאיבד את השליטה בקונצרן הענק לטובת אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה לאחר 10 שנים בראשות הקונצרן. הערעור הסופי של דנקנר נדחה במאי השנה, החלטת השופט אורנשטיין לקחת את החברה מידי דנקנר ניתנה בינואר השנה.

לפי כתב האישום, "להצלחת ההנפקה נודעה חשיבות מכרעת בעיני דנקנר והנהלת אי.די.בי, וזאת הן לצורך עמידתה של החברה בפירעון חובותיה, והן כמדד לאמון של שוק ההון והגופים המרכזיים במשק הישראלי בחברה ובעומד בראשה", נכתב באישום.

"החברה אף התעתדה לפעול, בכפוף להצלחת ההנפקה ולהגדלת שיעור החזקות הציבור במניות החברה בעקבותיה, להוצאת מניית החברה ממדד מניות היתר ולהכללתה במדד תל-אביב 75 ובמדד תל-אביב 100 של הבורסה. כפועל יוצא מכך השקיע דנקנר מאמץ רב בקידום ההנפקה ובהבטחת הצלחתה, בין היתר באמצעות פגישות עם משקיעים פוטנציאליים ושכנועם להשתתף בה, בין אם בשלב המשקיעים המסווגים ובין אם בשלב המכרז הציבורי".

באישום צוין כי "דנקנר ואי.די.בי פנו לציבור בהצעה לרכישת מניות החברה בהנפקה, מבלי לגלות כי עובר להנפקה הם משפיעים על שער המניה במטרה לסייע להצלחת ההנפקה", וכן "הסתירו מהציבור, ובכלל זה הגופים המוסדיים, את תוכנית ההשפעה, על אף שזו הייתה אירוע או עניין החורגים מעסקי התאגיד הרגילים, ולא דיווחו עליה במסגרת הדוח המיידי".

נוחי דנקנר
 נוחי דנקנר