חב' ביטוח בארה"ב מפסיקה שיפוי - אקסלנז צופה שינוי לטובה

חברת CIGNA הודיעה כי החל ב-18 באוגוסט השנה לא ייתן עוד שיפוי לבדיקות דם לצורך בחינת H.Pylori ■ להערכת אקסלנז, להחלטה זו השפעה מהותית על שוק בדיקות ה-H.pylori בארה"ב

אקסלנז מדווחת היום (ב') כי חברת הביטוח האמריקאית CIGNA, אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב ומי שנחשבת למבטחת מובילה בתחום הבדיקות לאיתור הימצאות חיידק H.Pylori, הודיעה ליותר מ-14 מיליון מבוטחיה ולרופאים עמם היא עובדת כי החל ב-18 באוגוסט השנה לא ייתן עוד שיפוי לבדיקות דם לצורך בחינת H.Pylori וזאת משום שבדיקה זו אינה הוכחה כיעילה.

להערכת אקסלנז, להחלטה זו השפעה מהותית על שוק בדיקות ה-H.pylori בארה"ב ועשויה להיות לה השפעה על היקף המכירות של החברה.

למיטב ידיעת אקסלנז, CIGNA הינה הראשונה מבין חברות הביטוח האמריקאיות המקבלת החלטה על הפסקת השיפוי הביטוחי לבדיקות הדם כאמצעי לאיתור חיידק ה-H.pylori, מאז ניתנו הנחיות אגודת הגסטרו-אנטרולוגיה האמריקאית והקולג' האמריקאי לגסטרו-אנטרולוגיה בנושא ביולי 2011, ואשר המליצו על מעבר לבדיקות נשיפה, התחום בו פועלת אקסלנז, ולבדיקות צואה.

חברת CIGNA תמשיך במתן שיפוי ביטוחי לבדיקות הנשיפה, ובכלל זאת לבדיקת ה-BreathID של אקסלנז. ההחזר הביטוחי הניתן בארה"ב לבדיקת ה-BreathID של אקסלנז נאמד בכ-100 דולר לבדיקה.

מנכ"ל אקסלנז לארי כהן אמר היום כי "אנו רואים חשיבות רבה בהחלטת חברת הביטוח CIGNA ומעריכים כי החלטה זו עשויה לקדם את מכירת בדיקות הנשיפה בשוק האמריקאי. החלטה זו מהווה הוכחה טובה נוספת לאיכות בדיקות הנשיפה, לרמת האבחון הגבוהה המתאפשרת באמצעותן, לרמת העניין סביבן ולמודעות ההולכת וגדלה כחלק משביעות הרצון של הרופאים והנבדקים כאחד".