ביוקנסל יוצאת להנפקת זכויות של 29 מ' ש' בדיסקאונט של 8%

במסגרת ההנפקה תציע ביוקנסל למשקיעים את מנייתה במחיר של 2.4 שקלים ■ כת"ב, בעלת השליטה בחברה הודיעה כי תרכוש מניות ב-14.4 מיליון שקל לפחות

ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
ביוטכנולוגיה / צלם: Darren Baker/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

חברת ביוקנסל , המפתחת תרופה לטיפול בסרטן, הודיעה על כוונתה לבצע הנפקת זכויות במטרה לגייס 28.8 מיליון שקל. המניה מוצעת במחיר של 2.4 שקלים, דיסקאונט של כ-8% על מחיר המניה הבוקר. כעת יורדת מניית החברה 7.5%, וביוקנסל נסחרת לפי שווי של כ-48 מיליון שקל.

בעלת השליטה בביוקנסל היא כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (מחזיקה היום 71%) שבשליטת לן בלווטניק, האחרונה הודיעה כי תרכוש מניות ב-14.4 מיליון שקל לפחות, כלומר היא עשויה להידלל מעט בהנפקה.

לפני כשנה וחצי הגדילה כת"ב מאוד את חלקה בביוקנסל, דווקא כאשר הציבור לא נענה להצעת מניות של החברה. לאחר מכן תכננה כת"ב הצעת רכש לחברה, אך משכה אותה כאשר החברה הייתה במו"מ לרישוי המוצר המתקדם ביותר שלה, מוצר לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, לתאגיד מוביל. אולם, העסקה ההיא לא יצאה לפועל.

בעדכון שהתלווה לפרסום לגבי הנפקת הזכויות היום, הודיעה ביוקנסל כי היא ממשיכה להיפגש עם חברות תרופות כדי למסחר את המוצר לשלפוחית השתן, אך כי פגישות אלה הן ראשוניות. ניסוי שלב IIb במוצר זה אמור להניב תוצאות עד סוף הרבעון השלישי.