נעילה שלילית בוול סטריט; המניות הישראליות ירדו בחדות

מג'יק, טבע, טאואר ומניות ישראליות נוספות רשמו ירידות חדות בצל מתקפת הטילים בישראל ■ אלקואה צפויה לדווח לאחר סיום המסחר על רווח של 12 סנט למניה ברבעון השני של 2014

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר סגירה שלילית אתמול ועל רקע ירידות חדות שחתמו את המסחר בבורסות אירופה. מדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-1.4% בהובלת טוויטר ופייסבוק שירדו בחדות. לאחר סיום המסחר אלקואה תפרסם את תוצאותיה ותפתח את עונת הדוחות לרבעון השני. המניות הישראליות בוול סטריט ספגו ירידות חדות בצל מבצע "צוק איתן" ומתקפת הרקטות על ישראל.

"השווקים מודאגים בגלל הפדרל ריזרב", אמר לסוכנות בלומברג מייסד Sri-Kumar Global Strategies. "אם המשקיעים יחשבו שהעלאת הריבית תבוא מוקדם מהצפוי, שוקי המניות יגיבו בהתאם. הבעיה היא שלא רואים חוזק רוחבי בכל כלכלת ארה"ב. להערכתי השווקים נכנסו לתיקון שיימשך מספר חודשים".

שלמה קופר, אנליסט בכיר במגמות, מציין כי "למרות שכולם מצפים לדוחות של אלקואה, 22 חברות ב-S&P 500 כבר הספיקו לדווח על תוצאות הרבעון השני. אלו חברות שהרבעון החשבונאי שלהן מסתיים בחודש מאי ולא בחודש יוני. באופן מצרפי, תחזיות הרווח לרבעון השלישי לשנת 2014 של אותן 22 חברות שמייצגות 4% ממדד ה-S&P 500, ירדו ב-2.57%".

"מניתוח התנודתיות של השוק ב-5 השנים האחרונות סביב עונת הדוחות, נראה שישנה עלייה בתנודתיות בתקופה זו. במידה ובסופו של דבר נקבל עונת רווחים מאכזבת, היא תוכל לשמש תירוץ נהדר לתנודתיות גבוהה יותר בשוק שמאוד חסרה לסוחרים בשוק בחודשים האחרונים".

אלעד סלמון, אנליסט בבית ההשקעות יוטרייד אמר כי "למרות הנחת העבודה כי המדדים בארה"ב ימשיכו להתחזק בטווח הקצר עד בינוני - רמות הסיכון במדדי העולם ממשיכות להיות גבוהות ולא קיים סנכרון בין השוק האמריקאי לשאר שווקי העולם. לראיה, מדדי אירופה וסין לא מצליחים לקבוע שיאים חדשים כבר תקופה ארוכה".

הישראליות סופגות

כאמור, המניות הישראליות נסחרו בירידות חדות בצל מבצע "צוק איתן", כמו למשל טאואר , מזור , לייבפרסון , מג'יק וטבע .

עונת הדוחות לרבעון השני נפתחת היום. אלקואה צפויה לדווח לאחר סיום המסחר על רווח של 12 סנט למניה ברבעון השני של 2014.

קמטק המשיכה לעמוד במוקד. החברה דיווחה אמש על השקת קו מוצרים חדש (Eagle) לתמיכה בתחום המארזים המתקדמים והמניה זינקה במחזור ענק. "קיבלנו כבר הזמנות ראשונות למוצרים החדשים מצד יצרניות וחברות שבבים מובילות", מסר רמי לנגר, ראש חטיבת סמיקונדקטור בקמטק. "זוהי הבעת אמון בטכנולוגיה שלנו".

גרופון ריכזה עניין לאחר שאנליסטים בחברת B. Riley שידרגו את ההמלצה לחברה ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת של "נייטרלי".

ענקית התרופות מיילן הודיעה היום כי השיקה תרופה גנרית חדשה לטיפול בבעיות לחץ דם.

‎‎חברת אורבוטק , יצרנית מערכות הבדיקה למכשירים אלקטרונים, הודיעה אתמול על הרכישה הגדולה בתולדותיה: החברה תשלם 370 מיליון דולר במזומן תמורת החברה הבריטית ‏‏SPTS‏ הפועלת בתחום תעשיית המארזים המתקדמים לשבבים.

פריון Codefuel, חטיבה של פריון נטוורק , הודיעה היום כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת CYREN, מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה מבוססי ענן. שיתוף פעולה זה צפוי למנף את שירותי האבטחה המקוונים של CYREN במטרה לסייע בהרחבת חבילת יישומי הגלישה והאבטחה של חטיבת Codefuel Perion.