ארה"ב: מקווים שהמסר החזק של ישראל ירתיע את חמאס

דוברת משרד החוץ האמריקאי: "אף מדינה אינה מצופה לספוג רקטות בלי להגיב" ■ הבית הלבן: אנו מודאגים מהסכנות לביטחון אחזרים משני הצדדים ■ "מקווים שישראל תפעל בערוץ דיפלומטי בעת שהיא מממשת את זכותה להגן על עצמה"

ברק אובמה / צלם: רויטרס
ברק אובמה / צלם: רויטרס

ארה"ב מתייצבת לימין ישראל בעקבות ההפצצות הנמשכות של חיל האוויר בעזה.

ג'ן סאקי, דוברת משרד-החוץ האמריקאי, אמרה הערב (ג'), בתדרוך לכתבים: "אנו מגנים נמרצות את הירי הנמשך של רקטות לעבר ישראל. שום מדינה אינה מצופה לספוג מטחי רקטות על אזרחיה בלי להגיב, ואנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

"אנו מקווים שהמסר החזק שישראל שולחת יצליח להרתיע התקפות נוספות של ירי רקטות על מטרות בתחומה", אמרה הדוברת. היא קראה לשני הצדדים לפעול להפגת המתיחות ולהשבת הרגיעה באזור. אך בתשובה לשאלתה של כתב, איזה צד נושא יותר באחריות למצב, השיבה הדוברת: "בואו נזכור מהיכן מגיעות הרקטות".

קודם לכן השמיע דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר דומה, אך הוא הדגיש את דאגת הממשל מהסכנות לאוכלוסיה אזרחית משני צידי הגבול, תוך הטלת האשם על חמאס: "אנו מודאגים מהסכנות שנשקפות לביטחונם ובטיחותם של אזרחים משני הצדדים, כלומר תושבי דרום ישראל שנאלצים לחיות תחת אש רקטות בבתיהם, ואזרחים בדרום עזה, שנתונים (לסכנות) הסכסוך בגלל האלימות הנמשכת של חמאס".

הוא הדגיש, שממשל אובמה "מגנה נמרצות" את ירי הרקטות מעזה ואת המאמצים המכוונים של ארגוני טרור בעזה לפגוע במטרות אזרחיות. "אנו תומכים בזכות ישראל להתגנון מפני התקפות זדוניות כאלה", אמר הדובר.

הוא הביע הערכה להתבטאות של רה"מ בנימין נתניהו לנהוג באחריות.

ארנסט אמר, ששר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, דיבר כמה פעמים עם נתניהו, בסוף השבוע, והביע באוזניו דאגה מהמתיחות המסלימה באזור. "סיבוכים כאלה, שהולכים ומתעצמים, אינם משרתים את האינטרסים של שום צד", אמר הדובר. "אנו מקוים שבעוד שישראל מממשת את זכותה להגנה עצמית, היא תשאיר ערוץ דיפלומטי שיביא להרגעה באזור".