נעילה חיובית בבורסה בת"א; שופרסל זינקה 5%, בזק 2.2%

מגמה חיובית בוול סטריט ■ נפטר איש העסקים דוד עזריאלי ■ כלכלני אופנהיימר החלו לסקר את מניית קמהדע בהמלצת "תשואת שוק" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה (ד') נחתם בעליות במדדים המובילים בהובלת מדד ת"א 75, לאחר פתיחה במגמה מעורבת. זאת, לאחר יומיים של ירידות חדות במניות ובאגרות החוב הקונצרניות על רקע ההסלמה הבטחונית ומבצע "צוק איתן". בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה חיובית ובאירופה נרשמת מגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל.

מבצע "צוק איתן" נכנס ליומו השני: במהלך שעות הלילה (ד') לא נורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, אך עם עלות השחר נשמעה שוב אזעקת צבע אדום בשטחי המועצה האזורית שער הנגב. צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה עשרות יעדים ביניהם את בתיהם של 35 פעילי טרור.

הבוקר נורו 5 רקטות לעבר גוש דן והשפלה. אזעקות נשמעו בכל אזור המרכז. סוללות כיפת ברזל יירטו את הרקטות ולא דווח על נפגעים או נזק.

סבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לעזה מסתמן כחסר תקדים מבחינת היקף הירי משטח הרצועה. בצה"ל ספרו נכון לשעה 01:00 כ-160 רקטות שנורו לעבר ערי ישראל. מבאר שבע שבדרום ועד לחדרה שבצפון השרון - מיליונים נצמדים למרחבים המוגנים ולמקלטים. ארבע רקטות נפלו בשטח בנוי וכ-40 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. איש לא נפגע.

דוד עזריאלי נפטר

איש העסקים דוד עזריאלי נפטר היום והוא בן 92 במותו. נציין את מניית קבוצת עזריאלי . עזריאלי, מייסד קבוצת עזריאלי ומי שזכה לכינוי "מלך הקניונים" בישראל, הלך לעולמו לאחר הידרדרות שחלה במצבו הבריאותי לאחרונה. בשבוע שעבר החליט דירקטוריון הקבוצה למנות את בתו דנה עזריאלי ליו"ר זמני.

אתמול נפטר במפתיע איש העסקים שלמה שמלצר ומניית גולד הגיבה בירידה חדה. היום הודיעה קבוצת שלמה החזקות כי היא מבטלת את המו"מ המתקדם לרכישת סונול מידי עזריאלי בשל מותו של שלמה שמלצר אתמול.

מניית אופקו רשמה עליות על רקע פער חיובי מול ניו-יורק. מנגד, קמטק עם פער שלילי של כ-4.5% לאחר שצנחה אתמול בוול סטריט.

כלכלני אופנהיימר החלו לסקר את מניית קמהדע . "בשורה התחתונה, אנחנו מעריכים כי עסקי הליבה של החברה, המורכבים מתרופת הדגל Glassia, מהנכסים הלא מוחשיים ופעילות ההפצה, מתומחרים כראוי במחיר המניה. מסיבה זאת, אנחנו ממשיכים לדרג את מניית Kamada בהמלצת Perform ללא מחיר יעד", נאמר בסקירה.